8.000 nordmænd har skrevet sig på venteliste til bilen, og flere ejere af de første norske elektriske Kona'er har sat deres nye biler til salg - til overpris.
De norske bilkøbere har i den grad fået øjnene op for, at Kona electric er den bil, der kan komme til at give elbilen det folkelige gennembrud. 8.000 nordmænd har skrevet sig på venteliste til bilen, og flere ejere af de første norske elektriske Kona'er har sat deres nye biler til salg - til overpris.
Den lange norske venteliste betyder, at let brugte Kona'er allerede nu sættes til salg til 100.000 norske kroner over nyprisen.
Med en rækkevidde på omkring 480 kilometer i den store batteriudgave, er rækkevidden ikke længere det store problem, og det er den første elektriske SUV med lang rækkevidde - og vel at mærke med et prisskilt, der gør den attraktiv for den almindelige bilkøber.
Hyundai Kona electric har netop kvalificeret sig til finalen i kampen om at blive Årets Bil i Danmark 2019, og mange danske kunder har allerede skrevet sig op til at blive ejere af en af de første eksemplarer af Kona electric på danske nummerplader - de første kommer på vejene i januar.
Kona electric Trend med 39,2 kWt batteripakke kommer til at koste fra 269.995 kroner, mens Kona electric Trend med 64 kWt batteripakke vil koste fra 299.995 kroner.