Plug-in hybrider udgjorde hele 4,9 procent af totalsalget af Volvo i Danmark.
For første gang siden virksomheden blev stiftet i 1927, er der solgt over 600.000 solgte Volvo'er på verdensplan.
Sammenlignet med året før steg salget i 2018 12,4 procent og landede på 642.253 biler. Det er femte år i træk, Volvo sætter global salgsrekord. I 2017 solgte virksomheden 571.577 biler.
Den nye salgsrekord understreger efterspørgslen efter Volvo's fornyede modelprogram på de vigtige markeder - USA, Kina og Europa - ført an af de prisvindende SUV'er. I Europa blev 2018 ligeledes et stærkt år med en salgsstigning på 6,4 procent sammenlignet med 2017 og et salg i året, der landede på 317.838 biler.
Her var det V60- og XC40-modellerne der førte an. I december solgte Volvo 29.469 biler i regionen.
Også Danmark bidrog til væksten. I 2018 steg salget på det danske marked til 4.651 personbiler, hvilket en en vækst på hele 51,3 procent sammenlignet med 2017. Hertil kommer 139 solgte varebiler.
Mest solgte Volvo-model i Danmark blev XC60, der er kåret til "World Car of the Year", med 1.261 stk.
På andenpladsen kom V60, der er kåret til "Årets Business bil i Danmark" med 1.113 stk , og nummer tre XC40, der er kåret til "Car of the Year" med 846 registreringer.
Plug-in hybrider udgjorde hele 4,9 procent af totalsalget af Volvo i Danmark.