Stubbekøbing Badmintonklubs 90-års jubilæum i år kommer i spil ved reklamebankospillet i Stubbekøbinghallen 1. februar, hvor der ventes over 500 gæster.
90, der i banko-terminilogien hedder Gamle Ole, vil blive taget meget bogstaveligt ved Stubbekøbing Badmintonklubs reklamebankospil i Stubbekøbinghallen fredag 1. februar. Forklaringen er, at klubben i år runder 90 år.
Dørene åbnes allerede klokken 17, således at folk kan nå at komme på plads, inden spillet indledes. Forlods ønsker arrangøren af det stort anlagte reklamebankospil dog ikke at røbe, på hvilken måde den kommende 90-årsdag kommer i spil, men kedeligt bliver det ikke, forsikres det.
Trofaste spåonsorer
Gevinsterne er traditionen tro sponseret af erhvervslivet i Stubbekøbing og omegn, og de har kunnet ses i vinduerne i Vestergade 18-20 siden 24. januar, og stort set frem til selve bankospillet.
Hovedgevinsterne i det kinesiske lotteri er skænket af trofaste sponsorer, nemlig XL Byg P.W. Wulff, Stubbekøbing, Storstrømmen Sandblæseri, Lollands Bank, SJS Svend Jensen & Søn, Sportigan, Nykøbing, og Hotel Falster i Nykøbing.
Også nye sponsorer medvirker i årets reklamebankospil, nemlig Moseby Smedie & Auto, der har sponseret en motorsav, mens Hansens Fisk og Henriette Rasmussen fra Fiskernes Indkøbsforening i Stubbekøbing er gået sammen om en præmie til en værdi af 1.000 kroner.
Dobbelte sidegevinster
Ved bankospillet vil der traditionen tro blive budt på en stribe sjove events, der udløser flotte præmier fra Sally ved Birgitte Mammen, Stubbekøbing og Min Købmand, Horbelev. Et særligt kendetegn ved Stubbekøbing Badmintonklubs reklamebankospil vil være de dobbelte sidegevinster, der udleveres ved hver bankogevinst.
Sponsorer til sidegevinsterne er blandt andet OK, Sæbefabrikken og friskbagte sidegevinster fra Lindholm-bageren i Stubbekøbing. Nye sidegevinster kommer i år fra Kaffemesteren i Nykøbing.
Håber på stort overskud
Ialt er der gevinster for cirka 25.000 kroner, og Stubbekøbing Badmintonklub håber at nå det magiske antal bankogæster på 500, og tallet må naturligvis gerne overstiges. Desuden håber badmintonklubben, at reklamebankospillet giver et synligt overskud, som øremærkes til ungdomsarbejdet i klubben.