cookie-og-privatlivspolitik
Tanja Beckmann Sørensen er ny pendlertalsmand og kan typisk findes i morgentoget fra Nykøbing klokken 5.49 mod København.
Tanja Beckmann Sørensen er ny pendlertalsmand og kan typisk findes i morgentoget fra Nykøbing klokken 5.49 mod København.
Foto: Claus Hansen

Skinner og veje

Ny talsmand for togpendlerne fra LF

- Vil de ikke lytte, skal vi huske det, når der er valg, mener ny pendlertalsmand og henviser til, at både DSB og Banedanmark er politisk styrede organisationer.




29. november 2019 kl. 20:50 Af Birgitte Grønning

Annonce
FAKTA
LF-pendlerklubbens mærkesager er:

Hurtigere rejsetid Nykøbing - Københavns Hovedbanegård.
Medindflydelse på køreplaner.
Medindflydelse på komfort og indretning af faste pendlertog - gode siddepladser til alle.
Forbedring af service til DSB's faste kunder, herunder køreplaner, pendlerkort med mere.
Bedre forhold på stationerne - også ankomststationerne i hovedstadsområdet. 
Korrespondance med Lollandsbanen og med busser i Nykøbing.

NYKØBING Togpendlerne på Lolland-Falster har fået ny talsmand.

Hun hedder Tanja Beckmann Sørensen og lægger sig allerede fra i dag i selen for at skaffe bedre forhold - og først og fremmest hurtigere afgange - til sig selv og sine medpendlere.

Det første slag slår Tanja Beckmann Sørensen på det årlige pendlertræf, som holdes i dag på Knudshoved.

Her deltager både direktørerne for Banedanmark og DSB og landets transportminister, Benny Engelbrecht (S).

De herrer vil Tanja Beckmann Sørensen gerne tale med om udfordringerne for Lolland-Falsters pendlere.

- De kan ikke lukke af for diskussionen om en ordentlig transporttid mellem København og Nykøbing. Når de har lovet 57 minutter, kan de ikke bare sige, at det alligevel ikke bliver til noget. Det er jo godt gammeldags løftebrud, siger Tanja Beckmann Sørensen, der vil gøre sit for, at de 57 minutter kommer tilbage på dagsordenen.

Selv tager hun turen til København dagligt for at passe sit arbejde som afdelingskoordinator i Nordisk Ministerråd.

Hun har også pendlet i en længere periode tidligere i sit arbejdsliv.

- Nu er jeg - efter otte år med job lokalt - tilbage i toget og kan konstatere, at turen tager et kvarter længere end for otte år siden. Det er da til at blive trist over, når man ved, at udviklingen og teknologien kunne have sørget for kortere køretid, mener Tanja Beckmann Sørensen, som ellers betegner sig selv som en glad pendler.

- Men selv om man generelt er godt tilfreds, betyder det jo ikke, at der ikke er forbedringspotentiale, fastslår hun.

Tanja Beckmann Sørensen bosatte sig med sin familie i Nykøbing for 13 år siden, og hun har tilflytterens øje for Lolland-Falsters kvaliteter.

- Lolland-Falster skal have præcis de samme muligheder som andre landsdele, og vi skal gå politikerne på klingen, så de huskes på, at god kollektiv trafik blandt andet er afgørende for bosætningen i vores dejlige område. Vil de ikke lytte, skal vi huske det, når der er valg, mener Tanja Beckmann Sørensen og henviser til, at både DSB og Banedanmark er politisk styrede organisationer.

Pendlere, der vil have en snak med Tanja Beckmann Sørensen, er velkomne til at finde hende i toget, som hun tager mod København klokken 05.49 de fleste morgener.

På hjemturen er hun typisk med klokken 16.35 eller 17.35 fra hovedbanen.

Man kan - hvis der ikke er for varmt i togvognen - kende hende på den røde strikhue, hun og andre Lovestormere har på for at signalere, at de er pendlere fra Lolland-Falster, som har noget på hjerte.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her