cookie-og-privatlivspolitik

Sponseret

Annonce: Gør din træning effektiv

Mange danskere er i dag flittige brugere af træning. Alt fra løbeture i skoven eller byen, til træning sessioner nede i det lokale motionscenter. For mange betyder træningen meget for både fysikken og psyken. Når man træner gør man det enten for at forbedre fysikken eller psyken og i mange tilfælde er det en kombination af begge. De fleste ville nok beskrive en god træning som værende effektiv og svedig, og det kan opnås på mange forskellige måder.




03. maj 2021 kl. 15:01 Af Mere Motion

Optimer din træning ved hjælp af pulsen

Mange eksperter og personlige trænere har forsøgt at gøre sig kloge på den ”rigtige” måde er at træne på. Dette varierer selvfølgelig fra person til person og kommer meget an på hvilken form for træning man laver. I en træning bliver der ofte brugt en række redskaber. Dette kan være ting som vægte, løbeurer, måtter og elastikker, som alle bliver brugt i et håb om at effektivisere træningen. Et redskab som i høj grad kan være behjælpeligt for alle er et (sponseret link) pulsbælte. Et pulsbælte er som ordet beskriver et bælte, som måler din puls. Med et pulsbælte vil du også få et større indblik i din egen personlige træningsform. Om du ligger i kondition eller udholdenheds træning. Dette vil give dig bedre mulighed for at tilrettelægge en målrettet træning og du vil se nogle bedre resultater. Derudover kan pulsbæltet også blive din personlige stopknap. Den vil fortælle dig hvornår du arbejder hårdere end hvad din krop kan holde til. Dette vil hjælpe med at forhindre skader og overbelastning for muskler og kondition.


Få overblik over din udvikling

For de fleste er den største motivation udviklingen. Det at se at træningen virker, bliver springbrættet til at blive ved og kæmpe videre. Med pulsbæltet vil du kunne følge med i din udvikling fra gang til gang. Et eksempel kan være med løb, hvor du vil kunne se om du kan løbe samme distance i en højere hastighed, men uden en forøgelse i pulsen. Det samme gælder for styrketræning, hvor de måske vil kunne løfte mere og flere gange, men uden at pulsen vil stige lige så højt. Dette bidrager selvfølgelig til fysikken, da du vil kunne planlægge din træning bedre efter din form. Derudover kan denne synlige udvikling også gavne til psyken og som sagt motivere dig og din træning. Motivationen kan ikke altid være i 100, men med et pulsbælte kan det være en reminder om hvad du har opnået og give en gnist til at fortsætte.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

EM i skyggen 13. juni 2021 kl. 23.00

AF: JOHN BRILL ENGKEBØLLE

Det frie valg 11. juni 2021 kl. 23.50

AF: TOM AHLQVIST

Venstre,s nedstigning fra… 10. juni 2021 kl. 14.17

AF: PAW HALLANDSON

Skat, hvor skal børnene være? 08. juni 2021 kl. 11.55

AF: JOHN WENNERWALD

Modige beslutninger 06. juni 2021 kl. 21.56

AF: JOHN WENNERWALD

Sorteper 30. maj 2021 kl. 21.04

Annonce