cookie-og-privatlivspolitik

Sponseret

Annonce: Sådan booster du din sundhed i hverdagen

I en travl hverdag med arbejde og børn kan det være en stor udfordring at finde plads til motionen.




04. juli 2019 kl. 14:38 Af Sundtakeaway.dk

Annonce

Det samme gælde nye spændende retter, som er sunde og grønne. Men, det behøver slet ikke være så svært. Her kan du blive klogere på, hvordan du booster din sundhed i hverdagen.

Små forandringer kan skabe store resultater
Når hverdagen ruller derudaf, kan det være en udfordring at få spist sundt og få bevæget sig nok. Mange mennesker har et stillesiddende job og har ikke tid til de store fysiske udskejelser i hverdagen. Men, der er heldigvis mange små ting, du kan justere på, hvis du vil booste din sundhed i hverdagen - og det behøver slet ikke være så besværligt. Nogen gange er den mentale barriere, den sværeste at bryde.

Tag cyklen og trappen
Når det kommer til motion, så er det svært at finde tid til det i en hverdag med fuldtidsarbejde og børn. Men motion behøver ikke være en tur i fitnesscenteret eller lange løbeture. Motion er også at tage cyklen i stedet for bilen og trappen i stedet for elevatoren. Små forandringer kan skabe store resultater på sigt, så længe du er bevidst om at inkorporere dem i din hverdag. Prøv også at gå over og snak med din kollega, hvis du skal levere en besked i stedet for at sende en mail, eller hvad med at holde næste møde på en gåtur? Det giver helt nye perspektiver, frisk luft og motion.

Følg kostrådene
Mange har svært ved at finde ud af, hvordan man skal spise i hverdagen. Er det usundt at spise hvede og drikke mælk? Er sukker helt og aldeles bandlyst, og hvordan er det egentlig med kød? Der er ikke noget enkelt svar på disse spørgsmål, da det kommer an på, hvilken livsstil du følger, og om du har særlige behov, sygdomme eller allergier. Men overordnet set, er det fornuftigt at følge sundhedsstyrelsen kostråd evt. i samråd med en læge eller diætist.

Grønt og groft er guf for din sundhed
Sundhedsstyrelsen anbefaler, at du skal spise varieret og ikke for meget. Desuden er det godt at spise groft og grønt, fuldkorn og fisk. Sluk din tørst i vand og spis mindre salt og sukker. Desuden bør du vælge magert kød og kødpålæg, samt spise mange slags mejeriprodukter. Disse råd er langt fra nye - men de er fornuftige og holder i længden, når det kommer til sundhed.

Måltidskasser gør livet nemmere
I en travl hverdag kan det være svært at få tid til de nye, inspirerende måltider. Måske er du heldig at være tilknyttet en arbejdsplads, hvor der er en god frokostordning. Husk da at vælge meget grønt og groft - og gerne fisk, æg eller magert kød. Hvis det er svært at få tid til at købe ind, så er det en god idé at investere i en (sponseret link) måltidskasse, der passer til din families behov. På den måde bliver det noget nemmere at leve sundt i en hverdag, hvor kalenderen er fyldt op.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: BJARKE ROSENKILDE

Myndighederne med hovedet i busken 21. august 2019 kl. 16.09

AF: FREDDI HANSEN

"Ugeavis lagt for had" 20. august 2019 kl. 21.02

AF: JOHN WENNERWALD

Forbyd lattergas 18. august 2019 kl. 22.18

AF: BJARKE ROSENKILDE

I begrebsforvirringens golde favn. 18. august 2019 kl. 12.47

AF: LARS RASMUSSEN

Solceller omkring Grænge landsby 15. august 2019 kl. 18.53

AF: LEIF A. JENSEN

Stem, som I plejer og… 13. august 2019 kl. 18.53

Annonce