Vi bruger cookies!

folketidende.dk anvender cookies til at give dig en god oplevelse, og til at huske dine indstillinger, gemme statistik og til at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Hvis du klikker på et link på www.folketidende.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere
Du kan til hver en tid, trække dit samtykke tilbage, ved at slette cookies i din browser. Det gøres under indstillinger i den givne browser.
mit folketidende klub folketidende cookie-og-privatlivspolitik

Sponseret

Annoncer: 4 gode øvelser med din foam-roller

Har du investeret i en foam-roller, har du gjort en rigtig god ting for dig selv.




25. maj 2018 kl. 15:21 Af Annonce

Annonce

Det er nemlig en god idé at lave en aftale med sin foam-roller efter en hård omgang træning. Foam-rolleren mod-arbejder ømme og trætte muskler, hvis du bruger tid på at massere hele din krop. Her får du fire gode øvelser, der effektivt hjælper dine muskler med at restituere hurtigt.

Nummer 1: Den brede rygmuskel
Lig dig på siden og placer foam-rolleren cirka under din talje. Herefter strækker du dit nederste ben og bøjer dit øverste ben henover. Spænd godt i din mave og vær opmærksom på, om din vægt er på foam-rolleren. Din vægt skal nemlig være fordelt på foam-roller, hofte og fødder. Herefter ruller du langsomt frem og tilbage med små bevægelser. Øvelsen skal udføres på begge sider.

Nummer 2: Øvre ryg
Ved denne øvelse ligger du på ryggen, og du har din foam-roller placeret lige under dine skulder-blade. Dine hænder skal holdes på brystet, din hofte skal løftes, og du skal spænde godt i dine ma-vemuskler. Rul langsomt frem og tilbage gentagende gange, hvor du skubber af med fødderne.

Nummer 3: Læg
I denne øvelse skal du sidde ned med foam-rolleren placeret lige under din lægmuskel på det ene ben, mens det holdes udstrakt. Det modsatte ben bøjes, så du kan lave rokkebevægelser. Dine hænder er på gulvet bag din ryg, og dine armes holdes strakt, så de kan støtte dig under øvelsen.

Nummer 4: Forlår
Her ligger du på maven med foam-rolleren placeret lidt under overlåret. Dette ben holdes strakt, mens det modsatte ben bøjes sammen under din mave. Du støtter din krop ved hjælp af dine al-buer, som løfter dig fra gulvet. Herefter ruller du langsomt frem og tilbage på din foam-roller ved hjælp af det ben, der er bøjet sammen. Øvelsen gentages flere gange.

Ønsker du at lave disse øvelser?
Er du interesseret i disse øvelser, skal du blot være i besiddelse af en foam-roller for at kunne ud-føre dem. Din foam-roller kan du bestille på Billig-fitness.dk.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: BENT OLSEN

På tur og politiske afveje… 20. juni 2018 kl. 11.09

AF: LEIF BRANDT PEDERSEN

En ny skole med omtanke. 18. juni 2018 kl. 21.24

AF: TOREBY GRUPPEN

Kald det for GULDborgsund 17. juni 2018 kl. 23.11

AF: TOREBY GRUPPEN

Hedensted 17. juni 2018 kl. 23.09

AF: TOREBY GRUPPEN

En skoles nye placering 17. juni 2018 kl. 23.06

AF: JOHN WENNERWALD

Kan vi stole på Rigspolitiet? 17. juni 2018 kl. 22.27

Annonce