Nykøbing FC får sin første talentpartner og målet er at blive Danmarks bedste fodboldklub at bringe flest spillere fra ungdomsafdelingen igennem til førsteholdet.
NYKØBING Nykøbing FC har en plan: Fra 2022 skal halvdelen af spillerne i førsteholdstruppen være udviklet i klubbens ungdomsafdeling. Og 30 procent skal være i startopstillingen.
- Talentudvikling er en hjørnesten i Nykøbing FC. Vores mål er at være den fodboldklub i Danmark, der formår at bringe flest spillere fra ungdomsafdelingen igennem til førsteholdet, siger den nye kommercielle direktør, Søren Barslund.
For at komme derhen bliver det nødvendigt at dedikere flere midler til ungdomsarbejdet.
Ikke mindst set i det lys glæder det Søren Barslund, at Nykøbing FC nu har fået den første talentpartner, som vælger at investere i landsdelens fodboldfremtid.
Danske Bank blev tirsdag introduceret som sponsor for NFC's talentfulde U/17 drengehold, som indtager andenpladsen i Østrækken - et point efter førerholdet A27 fra Amager.
- Partnerskabet er et stort skridt i den rigtige retning for talentudvikling på Lolland-Falster. Vi har allerede forbedret talentarbejdet i Nykøbing FC og omkring vores Topcenter, hvor fodboldtalenter fra hele landsdelen er med, men med deciderede talentpartnere, kan vi gå ind og styrke setuppet yderligere, siger Søren Barslund.
Danske Banks områdedirektør Steen Bo Dolberg mener, at det er vigtigt for Danske Bank at være en del af lokalsamfundets sportslige lokomotiver.
- Men det er også vigtigt, at vi har et fælles værdigrundlag med Nykøbing FC. Vi ved, at klubben har fokus på det hele menneske, og at de unge spilleres uddannelse bliver prioriteret sammen med fodbolden. Det vil vi gerne støtte op om, siger Steen Bo Dolberg. Og han opfordrer andre virksomheder til at gøre ligeså.
- Vi arbejder da også på at finde partnere til vore bedste U/19-, U15-, U/14- og U/13-hold, nævner Søren Barslund.
Aftalen mellem NFC og Danske Bank løber et år, men som Steen Bo Dolberg siger:
- Den skulle da gerne løbe flere år.