Ikke perfekt.
Sådan lyder det nu fra statsminister Helle Thorning-Schmidt om den voldsomt debatterede betalingsring, der ikke møder forståelse og opbakning særlig mange steder - ej heller i statsministerens eget bagland på den københavnske vestegn, hvor flere socialdemokratiske borgmestre har været hårde kritikere af den bebudede betalingsring.
For nylig viste en rundspørge blandt socialdemokratiske byrådspolitikere i hovedstadsområdet et markant flertal for at droppe planerne om en betalingsring - eller i det mindste udskyde det omfattende projekt, indtil der er brugbare alternativer i form af et udbygget netværk af offentlige transportmuligheder.
Noget tyder på, at statsministeren nu for alvor lytter til de mange indsigelser, når hun i gårsdagens interview med Ritzaus Bureau bruger udtrykket "ikke perfekt" om betalingsringen - om end hun fastholder betalingsringen, men samtidig også gerne vil fortsætte diskussionen om, hvordan man kommer trængslen i hovedstaden til livs.
Og det er en vigtig debat. De fleste, der dagligt eller bare af og til tager turen til København, heriblandt en god del bilpendlere her fra landsdelen, oplever ofte den massive trængsel på vejene i hovedstaden, så det er yderst relevant at diskutere, hvordan antallet af køretøjer nedbringes.
Men det må nødvendigvis hænge sammen med en bred og vigtig debat om, hvordan der skabes brugbare, hurtige og tidssvarende offentlige transportmuligheder, som også er til at betale.