cookie-og-privatlivspolitik
Anita er klar med saksen - altid - og bruger den tid, som opgaven kræver.
Anita er klar med saksen - altid - og bruger den tid, som opgaven kræver.
Foto: Daniel Brøns

Ugeavisen Lolland

Anita er tre gange så sej

Når Anita Mortensen den 10. december kan fejre 25+1 års jubilæum, så fejrer hun samtidig, at hun har været frisør tre gange så længe som gennemsnittet. Men hun elsker jobbet.




30. november 2021 kl. 10:07 Af Daniel Brøns

MARIBO/SAKSKØBING Når man har 25 års jubilæum midt i en corona-nedlukning, så må festen udskydes lidt, så 47-årige Anita Mortensen har haft et ekstra år til at glæde sig til sit jubilæum i Klipperiet i Maribo, hvor hun har været butiksansvarlig i det meste af tiden.

Hun bor til daglig i Sakskøbing og er stolt over at have gjort det godt i branchen så længe.

- Gennemsnitligt er man kun frisør i otte år, men jeg har aldrig haft lyst til at stoppe. Jeg nyder at følge med i kundernes liv og har i dag flere kunder, som jeg mødte første gang, da jeg skulle løfte dem op i stolen som barn, siger hun og fortæller, at hun efterhånden har rimeligt godt styr på kundernes privatliv også.

- Det er jo hyggeligt at snakke om alt muligt, så jeg bliver jo nysgerrig, hvis der sker noget væsentligt i menneskers liv, siger hun og understreger, at kundernes privatliv er fortroligt.

- Jeg er god til at lægge jobbet på hylden, når jeg kommer hjem, så det behøver man ikke at bekymre sig om, forsikrer hun.

Annonce

Travle mennesker

Grundlæggende oplever hun ikke, at der er sket de helt store forandringer i de 26 år hun har været i Maribo. Men hun savner én ting fra "gamle dage"

- For 26 år siden kunne folk udmærket sidde og vente to-tre timer, mens vi sludrede og mange kunder kæderøg i lokalet. Det var egentlig meget hyggeligt, at folk tog det så roligt. I dag er der røgfrit og vi har et nummersystem, så folk ikke behøver at vente så længe. Men alligevel er folk meget opmærksomme på tidsspilde og spørger altid, hvornår de mon kommer til. Men når de først sidder i stolen, så har de heldigvis stadig den tid, der skal til, siger Anita Mortensen, der gerne vil gøre tingene ordentligt hver gang.

- Det er jo fordelen ved, at man ikke kan bestille tid. Vi giver den tid, som opgaven kræver, og det er kunden også bedst tjent med, siger hun og fortæller, at hun godt kan mærke, at hun har været frisør så længe.

- Det er jo et fysisk hårdt arbejde, så man kan godt mærke det i ryggen, når jeg kommer hjem, men heldigvis er jeg åbenbart mere robust end de fleste, siger Anita, der fejrer jubilæet 10. december. dbr



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Annonce i kategorien "Ugeavisen Lolland":
Annonce
ANNONCE