cookie-og-privatlivspolitik
Der er blevet meget lager-arbejde over det, når man har en tøjbutik og skal pakke til kunderne, der ikke må være i butikken lige nu, fortæller Christina Koch.
Der er blevet meget lager-arbejde over det, når man har en tøjbutik og skal pakke til kunderne, der ikke må være i butikken lige nu, fortæller Christina Koch.
Foto: Daniel Brøns

Ugeavisen Lolland

Net skal redde tøjudsalget

Tøjbutikkerne i Maribo lider i disse dage, fordi udsalget mangler, men to tøjbutikker har måske fundet en løsning.




11. februar 2021 kl. 13:32 Af Daniel Brøns

Annonce

MARIBO Det er hårdt at være tøjbutik, når man har tegnet kontrakter på nye forårskollektioner, og stadig ikke har fået solgt ud af varerne fra vinteren og efteråret. Derfor har flere butikker i Maribo nu valg at henvende sig direkte til deres kunder med udsalgsshows på "facebook live", og det ser ud til at hjælpe, fortæller Christina Koch, der er ejer af Leonora i Østergade.

- Jeg har nu holdt fem shows, og selv om det er tidskrævende, så giver det da noget salg, siger butiksejeren, der ikke ved præcist, om hendes shows har givet hende 30, 40 eller 50 procent af den normale omsætning. Kun at det hjælper hende rigtig godt.

Også i Butik No. 17 har de valgt at teste konceptet, og her er det også gået godt. Ligesom hos Leonora har de op imod 80 kunder til hvert show, og der sælges som regel rimeligt godt, fortæller Dorrit Petersen, der ejer butikken.

- Men det er et stort arbejde med 3-4 personer til at styre computeren og samtalerne med kunderne, så det er ikke noget, man bare lige gør, siger hun.


Tidskrævende

Det kan Christina Koch fra Leonora godt bekræfte. Hun føler sig noget mere træt end i en almindelig udsalgssæson, fordi hun konstant skal tænke kreativt for at holde butikken i gang.

Annonce

- Og så skal man jo være på i døgnets 24 timer i døgnet, for nu bliver vi jo kontaktet, når kunderne har tid til at stille spørgsmål, og det kan jo sagtens være om aftenen, siger butiksejeren, der ligesom hos No 17 udleverer varerne i døren efter handlen.

Hun oplever, at initiativet dækker et stort behov lige nu.

- Det handler absolut ikke kun om at handle lokalt. Folk keder sig i coronanedlukningen, så de er sultne efter normale ting, såsom at shoppe, siger hun. dbr



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Annonce i kategorien "Ugeavisen Lolland":
Annonce
ANNONCE