cookie-og-privatlivspolitik

Foto: DRESLING JENS

WeekendTid

Slip for køen ved "serviceskranken"

Ferietip fra Folketidendes rejseskribent.




26. december 2018 kl. 07:00 Af Jørgen Lind

Annonce

De fleste rejsende har været udsat for den uheldige oplevelse, at bagagen ikke er med på båndet i ankomstlufthavnen.

Herefter starter jagten på en såkaldt serviceskrank, hvor det skal anmeldes, at bagagen ikke var med det pågældende fly, så den kan blive eftersøgt. I forbindelse med anmeldelsen skal passageren udfylde en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Report), ledsaget af et nummer, som skal bruges til at spore bagagen. Det tager tid, og der kan meget vel være kø ved skranken hos SAS Arrival Service.

Men fra denne uge har SAS ifølge check-in.dk gjort det nemmere at anmelde forsinket bagage. Nu kan det ske elektronisk og direkte fra den rejsendes mobiltelefon, tablet eller laptop.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: MARTIN WOUTERS

pengespilde på torvet 25. marts 2019 kl. 08.16

AF: JOHN WENNERWALD

Nødråb fra frontpersonalet 25. marts 2019 kl. 06.07

AF: ALICE MARGRETHE SELDAL

Guldborgsundlisten og… 22. marts 2019 kl. 11.26

AF: ERIK PFEIFFER DAMGAARD

Ligegyldig vejudvidelse 21. marts 2019 kl. 11.44

AF: JOHN WENNERWALD

Sundhedsvæsenet fodres med… 17. marts 2019 kl. 18.50

AF: MARTIN WOUTERS

så får tingsted å skylden 11. marts 2019 kl. 16.07

Annonce