Annonce
Erhverv

Kampagne: Hold ferie på Sydhavsøerne

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster

Danskerne holder ferie hjemme i år - men de skal ikke blive i baghaven. De skal til Sydhavsøerne

LOLLAND-FALSTER - I år holder mange ferie hjemme. Men de skal ikke blive i baghaven - de skal besøge Sydhavsøerne.

Sådan siger destinationschef i Visit Lolland-Falster, Brian Lindorf Hansen.

En ny kampagne skal få flere danske turister til at få øjnene op for Lolland-Falster. Men øerne bliver præsenteret som "Sydhavsøerne".

- Der er mere feriestemning over begrebet Sydhavsøerne - det er mere eksotisk, siger destinationschefen.

Kampagnen lå allerede i støbeskeen inden covid-19 satte en stopper for udenlandske ferierejser. Men netop i år bliver den endnu mere aktuel, når et stort antal danskere forventes at feriere her i landet.

Kampagnesatsningen skal være med til at modvirke corona-krisens massive pres på turisme- og oplevelsesbranchen. Bag kampagnen står Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det er sandsynligvis et mindretal, der tænker på Sydhavsøerne, når de drømmer om sydlige himmelstrøg. Men vi vil vise, at for eksempel Marielyst er en flot pedant til Mauritius. Sydhavsøerne skal placeres på landkortet og i danskernes bevidsthed - både geografisk, men i særdeleshed som en destination med meget at byde på.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster

Særlig humor og selverkendelse

- Det er ikke kun attraktioner, god mad og storslået natur, vi har at tilbyde. Det er også den helt særlige humor og selverkendelse, der hersker, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen har et budget på cirka tre millioner kroner og er kulminationen på et længere samarbejde mellem Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det har været afgørende at lave forarbejdet sammen med de turismevirksomheder, der møder gæsterne ansigt til ansigt. De besøgende skal opleve, at det, kampagnen formidler, også er det, de møder i virkeligheden. Vi er i gang med at sammensætte en film af stillbilleder fra de største lokale attraktioner. Der bliver taget udgangspunkt i de 55 lokale medlemmer af Visit Lolland-Falster. Senere kommer flere og flere lag og kategorier med i kampagnen, siger destinationschefen.

Kampagnen lanceres i kølvandet på en rekordsæson sidste år set i forhold til antallet af besøgende. I 2019 solgte erhvervet 1,8 millioner overnatninger på Sydhavsøerne. Det gør området til den foretrukne kystferiedestination øst for Storebælt. Ifølge destinationschefen er potentialet dog endnu større.

- Vi tilbyder stort set det samme som førende turistattraktioner. Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste, Danmark kommer på Stillehavsøerne - og den opfattelse skal hele Danmark dele. Vi er ikke kun tæt på at være Danmarks bedste feriedestination, vi er også tæt på i geografisk forstand med halvanden times kørsel til Rådhuspladsen.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Annonce

En national indsats

Det er ikke kun på Sydhavsøerne, at man arbejder med at tiltrække det danske publikum. Sideløbende er Visit Lolland-Falster også en del af en kommende fælles national indsats.

- Samtlige danske destinationer går sammen om en større kampagne til et tocifret millionbeløb. Kampagnen skal få danskerne til at vælge Danmark, når de holder ferie. Ifølge Dansk Erhverv står turist- og oplevelsesbranchen over for et tab på alt mellem 12.000 og 47.000 jobs som konsekvens af coronakrisen, så det er afgørende at få danskerne til at vælge Sydhavsøerne og Danmark til, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen bliver primært en onlinesatning på sociale platforme og starter her i foråret.

Annonce
Annonce
Guldborgsund

PIPHANSENS DYR SKAL HAVE NYE HJEM

Annonce
Guldborgsund

LUKNING AF GÅGADE UDFORDRER TAXIER MED GANGBESVÆREDE KUNDER

Annonce
Forsiden netop nu
112

BUSPASSAGER MED ULOVLIG KNIV

Forside

EFTER VERBAL KRIG: MARK O. MADSEN HAR FÅET MODSTANDER OG DATO

Lolland

MARIBO DUFTER AF MIDDELHAVET: - DET GIVER LIGE BYEN ET PIFT

Politik

FORETRÆKKER VALG INDEN NYT FOLKETINGSÅR

Erhverv

LOLLANDS BANK FORNUFTIGT GENNEM FØRSTE HALVÅR

Lolland

KOMMUNE IMPORTERER ARBEJDSKRAFT TIL ÆLDREPLEJEN

Politik

INGEN KANDIDATER SYD FOR NÆSTVED

Forside

UBESEJRET BOKSER OG DEBUTANT MELDES KLAR

Lolland

BEBOERE DROPPER KAMPEN FOR AT FÅ PRÆST TILBAGE

112

STJÅLET BIL STANDSET - TRE SIGTET FOR TYVERI

Guldborgsund

DEBAT OM 48 METER HØJ MAST: - FOR MEGET FOKUS PÅ DET NEGATIVE

Guldborgsund

HEDEBØLGE KAN SLUTTE MED TORDEN OG SKYBRUD

Pædagogisk Psykologisk Rådgivning

OTTE UD AF 28 ANSATTE FORLADER PPR

Annonce
Guldborgsund

REVYSKUESPILLERE OVERRASKET MED HYLDEST

Vejr

RISIKO FOR TÆT TÅGE AFLØSES AF SOL, SKYER OG NÆSTEN 30 GRADER

Guldborgsund

SMADREDE VINDUER, TAG OG MUR VED INDBRUD

Sommervarme

GODT NYT FRA SYGEHUSET: MEGET FÅ ER KOMMET IND MED DEHYDRERING

Sport

MODLØSE NYKØBING FC HAVDE INGEN CHANCE MOD HB KØGE

Guldborgsund

SNART PÅ TV: BENNY FRA FALSTER BLIVER GIFT VED FØRSTE BLIK

112

BRANDVÆSEN MÅTTE TILKALDE POLITI

Høsten 2022

STORT TILLØBSSTYKKE: LANDMAND INVITEREDE GÆSTER MED I MEJETÆRSKER

Annonce
Annonce