Annonce
Erhverv

Kampagne: Hold ferie på Sydhavsøerne

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster

Danskerne holder ferie hjemme i år - men de skal ikke blive i baghaven. De skal til Sydhavsøerne

LOLLAND-FALSTER - I år holder mange ferie hjemme. Men de skal ikke blive i baghaven - de skal besøge Sydhavsøerne.

Sådan siger destinationschef i Visit Lolland-Falster, Brian Lindorf Hansen.

En ny kampagne skal få flere danske turister til at få øjnene op for Lolland-Falster. Men øerne bliver præsenteret som "Sydhavsøerne".

- Der er mere feriestemning over begrebet Sydhavsøerne - det er mere eksotisk, siger destinationschefen.

Kampagnen lå allerede i støbeskeen inden covid-19 satte en stopper for udenlandske ferierejser. Men netop i år bliver den endnu mere aktuel, når et stort antal danskere forventes at feriere her i landet.

Kampagnesatsningen skal være med til at modvirke corona-krisens massive pres på turisme- og oplevelsesbranchen. Bag kampagnen står Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det er sandsynligvis et mindretal, der tænker på Sydhavsøerne, når de drømmer om sydlige himmelstrøg. Men vi vil vise, at for eksempel Marielyst er en flot pedant til Mauritius. Sydhavsøerne skal placeres på landkortet og i danskernes bevidsthed - både geografisk, men i særdeleshed som en destination med meget at byde på.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster

Særlig humor og selverkendelse

- Det er ikke kun attraktioner, god mad og storslået natur, vi har at tilbyde. Det er også den helt særlige humor og selverkendelse, der hersker, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen har et budget på cirka tre millioner kroner og er kulminationen på et længere samarbejde mellem Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det har været afgørende at lave forarbejdet sammen med de turismevirksomheder, der møder gæsterne ansigt til ansigt. De besøgende skal opleve, at det, kampagnen formidler, også er det, de møder i virkeligheden. Vi er i gang med at sammensætte en film af stillbilleder fra de største lokale attraktioner. Der bliver taget udgangspunkt i de 55 lokale medlemmer af Visit Lolland-Falster. Senere kommer flere og flere lag og kategorier med i kampagnen, siger destinationschefen.

Kampagnen lanceres i kølvandet på en rekordsæson sidste år set i forhold til antallet af besøgende. I 2019 solgte erhvervet 1,8 millioner overnatninger på Sydhavsøerne. Det gør området til den foretrukne kystferiedestination øst for Storebælt. Ifølge destinationschefen er potentialet dog endnu større.

- Vi tilbyder stort set det samme som førende turistattraktioner. Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste, Danmark kommer på Stillehavsøerne - og den opfattelse skal hele Danmark dele. Vi er ikke kun tæt på at være Danmarks bedste feriedestination, vi er også tæt på i geografisk forstand med halvanden times kørsel til Rådhuspladsen.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Annonce

En national indsats

Det er ikke kun på Sydhavsøerne, at man arbejder med at tiltrække det danske publikum. Sideløbende er Visit Lolland-Falster også en del af en kommende fælles national indsats.

- Samtlige danske destinationer går sammen om en større kampagne til et tocifret millionbeløb. Kampagnen skal få danskerne til at vælge Danmark, når de holder ferie. Ifølge Dansk Erhverv står turist- og oplevelsesbranchen over for et tab på alt mellem 12.000 og 47.000 jobs som konsekvens af coronakrisen, så det er afgørende at få danskerne til at vælge Sydhavsøerne og Danmark til, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen bliver primært en onlinesatning på sociale platforme og starter her i foråret.

Annonce
Annonce
Lolland

TO SOGNE LÆGGES SAMMEN EFTER PRÆSTESTRID

Annonce
Kultur

STJERNE-DIRIGENT OG BIGBAND INDTAGER BY

Annonce
Forsiden netop nu
Guldborgsund

TO BOLIGBLOKKE SKAL RIVES NED

Rejsegilde

NY STADIONHAL BLIVER DYRERE END VENTET

Gaslækager

ENERGISTYRELSEN: OVER HALVDELEN AF GASSEN ER UDE AF RØRLEDNINGER

Energikrise

FJERNVARMEKUNDER KAN ÅNDE LETTET OP

Gaslækager

RUSLAND VIL HAVE SAG OM GASLÆKAGER TAGET OP I FN'S SIKKERHEDSRÅD

Energikrise

JULESTJERNERNE LYSER KUN I FÅ TIMER

Gaslækager

MYNDIGHEDER INDKALDER TIL BRIEFING OM GASLÆKAGER ONSDAG - FØLG LIVEBLOG

Lolland

SNART KAN DU KOMME I INFRARØD SAUNA

Royalt

PRINS JOACHIMS BØRN MISTER PRINSESSE- OG PRINSETITLER

112

UNG BUTIKSTYV STAK AF, FØR POLITIET NÅEDE FREM

112

FORMODET FALSK BANKMAND ANHOLDT

Lolland

TRYKKET STEMNING: LILLE PLEJEHJEM TRUET AF LUKNING

Indland

SOL OG VIND SKAL HJÆLPES PÅ VEJ MED MIDLERTIDIGE ELMASTER

Annonce
Håndbold

NFH FORLÆNGER MED CHEFTRÆNEREN

112

STOPPET MED 1.700 KILO I OVERLÆS AF GRØNTSAGER

Guldborgsund

LOKAL MINKAVLER VIL IKKE HAVE DYR I BURENE IGEN

Lolland

SKEPTISK BYRÅD GODKENDTE PARTNERSKABSAFTALE

Guldborgsund

ÆLDRE SAGEN SØGER FLERE SKOLEVENNER

Erhverv

DANSKE NETBUTIKKER MANGLER MÆRKNING AF FARLIGE VARER

112

MAND FUNDET DØD I HAVNEBASSIN

Gasledning til LF

SELSKAB KLAPPER I OM GASLEDNINGEN

Annonce
Annonce