Annonce
Lokal nyt

Kampagne: Støt det lokale

Folketidende Gruppen lancerer satsning på at udvikle Lolland-Falster

”Støt det lokale”. Sådan lyder overskriften på en stor kampagne, Folketidende Gruppen nu lancerer. Målet er at styrke sammenholdet på Lolland-Falster.

- Det er vigtigt, vi støtter det lokale, så vi har en levende detailhandel, så vi kan købe møbler og biler, så vi kan sælge vores huse - så det er nemmere at bo her. Og det kan vi, hvis vi løfter i flok. Vi skal holde sammen om at udvikle landsdelen, mener Folketidende Gruppens administrerende direktør, Jan Holmboe.

Men kampagnen handler også om andet og mere end, hvor vi lægger vores penge, når vi handler, fastslår Folketidende Gruppens marketingchef, Jørgen Holst.

Han forklarer, at kampagnen er inspireret af “handl lokalt”-kampagner kendt fra andre dele af landet, men også af Lolland-Falster Lovestorm, der har været med til at sætte lys på Lolland-Falsters styrker på en hel række felter.

- Vi vil gerne opfordre til, at man som borger støtter det lokale - ikke kun ved at handle, men også i foreninger og andre sammenhænge, hvor vi kan støtte hinanden. For eksempel med nabohjælp. Så får vi en landsdel, der står stærkere, også udad til. Vores landsdel har jo nogle udfordringer, men hvis vi hjælper hinanden hernede, vil det gøre området mere attraktivt for tilflyttere, så vi kan få mere gang i landsdelen, forklarer Jørgen Holst.

Som led i kampagnen har Folketidende Gruppen udarbejdet en annonce, hvor en stor samling ord er arrangeret, så de tilsammen danner et billede af Lolland-Falster.

Har sat en masse ord på

- Vi har sat en masse ord på, der kan sætte associationer og tanker i gang og provokere vores tankesæt om, hvad det vil sige, at støtte det lokale. Det handler om alt det, vi beskæftiger os med på Lolland-Falster.

- alt det, vi er gode til, og alt det, vi kæmper for at bevare og udvikle og forbedre. Vi håber, kampagnen kan skabe noget debat, siger Jørgen Holst og fortæller, at kampagnen vil køre i Folketidende, på folketidende.dk og i Folketidende Gruppens ugeaviser, ligesom der er produceret et spot til brug på Radio SydhavsØerne.

Netop den store vifte af medier gør det oplagt for Folketidende Gruppen at tage initiativet til kampagnen.

- Folketidende Gruppen sætter det i gang, fordi vi er en stor del af det lokale og den lokale kultur. Vi er talerør for Lolland-Falster, og det er også i vores interesse at værne om Lolland-Falster. Vi må alle hjælpe hinanden, mener Jørgen Holst og suppleres af Jan Holmboe:

- Ja, vi har en forbandet pligt til at understøtte de gode initiativer, der er i gang. Det er vigtigt for os. Det er sjælen i det, vi gør. Og vi tror på, det kan lade sig gøre.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed

Annonce
Annonce
Biler

LÆNGERE VENTETID PÅ RESERVEDELE

Annonce
112

GULD- OG SØLVSMYKKER STJÅLET VED INDBRUD

Annonce
Forsiden netop nu
Guldborgsund

ÆLDRE MÅ VENTE PÅ, AT HJEMMEHJÆLPERE BLIVER SAT FRI

112

NARKOPÅVIRKET BILIST PARKEREDE PÅ MOTORVEJEN

Sport

NFC-TRÆNER VENTER NYE SPILLERE INDEN VINDUET LUKKER

Lokal nyt

LOKALE UDVIKLINGSPROJEKTER FÅR MILLIONSTØTTE

Femern

UTILFREDSE FEMERN-ARBEJDERE BLOKERER INDGANG OG FORTSÆTTER STREJKE

Guldborgsund

RINGEDE 112 FLERE GANGE: KVINDE SIGTET FOR MISBRUG AF FARESIGNAL

112

TYV LAGDE SIN TELEFON TIL OPLADNING I BUTIK - ANHOLDT DA HAN KOM TILBAGE

Lokal nyt

STIGENDE FØDEVAREPRISER KOSTER FAMILIER 500 KRONER OM MÅNEDEN

112

ALT FOR STÆRKT PÅ MOTORVEJ

112

POLITI SÆTTER OVERVÅGNING OP

Motorsport

MIKKEL MAC BLEV ETTER

Hop i havet

HOPPEDE I HAVET FOR MILJØET

Saxkjøbing Avis

DEN ONDE MALER FIK EN MINDESTEN

Annonce
Veterantog

KULDEGYSNINGER PÅ DEN GODE MÅDE

Lolland

SÆLMA OG LUFFE FIK NAVN

Traktortræf

FLERE DELTAGERE OG TILSKUERE END FORVENET

112

TO EFTERSØGES I SAG OM KRÆNKELSE

Erhverv

NORDIC SUGAR ØGER OVERSKUDDET

Hylddalen

- VI HAR ARMENE OPPE, MEN PÅ EN LIDT SJOV MÅDE

Hylddalen

ROSA FORSØDEDE LØRDAGEN

112

TÅRNHØJ PROMILLE KOSTEDE BILEN

Annonce
Annonce