NAKSKOV: Susanne Rohde fik sig noget af en lang dag, da hun tirsdag i sidste uge fik besked fra PostNord om, at hendes kasse med specialgarn var blevet sendt til købmanden i Nørreballe.
- Det var temmelig irriterende, for jeg havde jo bestilt garnet til levering i Meny i Nakskov, siger Susanne Rohde, der derefter måtte bruge dyr benzin på at køre østpå, hvor hun fik en nedslående besked.
- Købmanden sagde, at han havde haft mindst 20 henvendelser den dag om pakker til Meny, men at han ingen havde fået, siger Susanne Rohde, der så måtte vende bilen igen.
- Hos Meny i Nakskov kunne de heller ikke finde pakken, indtil jeg fandt en medarbejder, som jeg kendte personligt. Hun gik det hele igennem og fandt til sidst pakken, siger Susanne Rohde, der nu glad kan komme videre med sit strikkeprojekt, som hun var nødt til at bestille materialer til online.
- Det var et specialprodukt, som ikke sælges her på Lolland, men ellers vil jeg fremover da hellere bare handle i en butik. Det er jo meget bedre, siger Susanne Rohde, der dog bor ude på Langø-egnen og indimellem handler online, da det normalt er lettere.
- Jeg synes denne oplevelser sker langt oftere med PostNord end med de andre, så det her er noget, som jeg vil skrive mig bag øret næste gang, jeg bestiller noget.
Else Hansen fra Letkøb i Nørreballe oplyser, at en afløser var på job den 21, og at han ikke kan kontaktes i disse dage.
- Men det er rigtigt, at han fortalte, at der tirsdag den 21. var en strøm inde af kunder fra Nakskov, der skulle hente pakker, som faktisk skulle have været sendt til Meny. Men vi havde jo ikke pakkerne, så vi måtte sende folk tilbage til Nakskov igen, siger hun og oplyser, at det ikke er noget, som hun har oplevet tidligere.
Manus Thomsen, der er chef for PostNords pakkeomdeling i Region Sjælland erkender, at der skete en fejl i tirsdags.
- Vi fik desværre scannet nogle pakker forkert fra morgenstunden, og da fejlen blev opdaget, kørte vi dem selvfølgelig til det rigtige udleveringssted med det samme. Det betyder så, at kunderne i første omgang har fået besked om, at pakkerne lå i et andet posthus, end de reelt gjorde, siger han og anbefaler, at man undersøger sagen, inden man starter bilen, hvis man oplever noget lignende.