Annonce
Lolland

Q8 i Maribo er landets bedste

I dag har servicestationen nærmest et helt bageri og en takeaway-restaurant i butikken. Ifølge David Dziadula har det en stor del af butikkens succes. - Der er rigtig meget salg i det. Og vi har her i Maribo lagt meget stor vægt på, at det skal se friskt og lækkert ud hele tiden, siger han. Ud over de vanlige hotdogs i alle afskygninger, romkugler og spandauere sælger en servicestation i dag alt fra paninier og wraps over kebabhorn, nuggets og skyr til mange slags donuts og plantebaseret mad. Foto: Flemming Karlsen

Lokal servicestation har fået stor anerkendelse efter "kanonflot" år.

MARIBO Da Deres udsendte arbejdede på Q8 tankstationen i Maribo i 1996, handlede det mest om at modtage betaling for benzin, øl, slik og bilvask ... sådan er det ikke længere.

- I dag er en tankstation jo ikke længere en tankstation, men en servicestation. Bare i de 10 år, jeg har været her, har det ændret sig voldsomt, fortæller forretningschef hos Q8 i Maribo David Dziadula.

Stationen har netop vundet prisen som Danmarks bedste Q8-servicestation 2021 i kapløb med 100 andre stationer. Så nu har de ansatte en gigantisk pokal og æren at spejle sig i på arbejdet.

Titlen skyldes, ifølge distriktschef hos Q8, Orla Hansen, at stationen i Maribo har succes på alle parametre.

- Stationen ligger til at lave et rekordoverskud i år. Det er mere end en fordobling af sidste års resultat og langt over budgettet. Det formår de, fordi de har en rigtig god ledelse, som er et forbillede for andre, siger han og bemærker, at stationen i Maribo har været hjælpestation for andre i distriktet.

- De har ekstremt meget overskud og møder altid en opgave med et smil og lyst til at løse de udfordringer, vi står overfor, roser han.

- Det er generelt rigtig svært at få ungarbejdere lige nu. Problemet er ligesom strømmet ned nordfra. Derfor har vi hjulpet til, hvor vi kunne, forklarer David Dziadula fra Maribo.

For den lokale forretningschef kom prisen som en stor overraskelse.

- Jeg havde slet ikke set den komme. Jeg kan godt lide at få ros, men det er ikke det, jeg går efter. Og det her er jo heller ikke en pris til mig, men til hele teamet. Så jo, det er da vildt fedt, smiler han.

Stationen i Maribo ligger i top på indtjening i hele distriktet, der dækker hele Sjælland minus indre København, og kommer ifølge forretningschefen ud med et "kanonflot resultat" i år.

Det er der ifølge David Dziadula mange grunde til - blandt andet en stram styring af omkostninger på produkter og personale.

- Vi laver eksempelvis ikke for meget mad, så vi skal smide ud. Og vi er med i Too-good-to-go-ordningen med både en morgenmadspose og en aftensmadpose. Samtidig har vi utrolig loyale kunder. Lokalsamfundet er helt klart vores rygrad, siger han.

Med loyale kunder, en pris som Danmarks bedste og dygtige medarbejdere - hvad kan en forretningschef så ønske sig mere?

- Jeg ved det faktisk ikke ... Måske at vi også fremover kan få medarbejdere, som har en passion for det her, siger David Dziadula.

Maria Clausen er timelønnet medarbejder på Q8 i Maribo. Netop nu søger stationen unge medarbejdere. Foto: Flemming Karlsen
Medarbejderne har hygiejnekursus og lærer at styre en butik selv. Via rutineskemaer sikres det, at der er fyldt pænt op hele tiden. Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • I dag har servicestationen nærmest et helt bageri og en takeaway-restaurant i butikken. Ifølge David Dziadula har det en stor del af butikkens succes. - Der er rigtig meget salg i det. Og vi har her i Maribo lagt meget stor vægt på, at det skal se friskt og lækkert ud hele tiden, siger han. Ud over de vanlige hotdogs i alle afskygninger, romkugler og spandauere sælger en servicestation i dag alt fra paninier og wraps over kebabhorn, nuggets og skyr til mange slags donuts og plantebaseret mad. Foto: Flemming Karlsen
  • Maria Clausen er timelønnet medarbejder på Q8 i Maribo. Netop nu søger stationen unge medarbejdere. Foto: Flemming Karlsen
  • Medarbejderne har hygiejnekursus og lærer at styre en butik selv. Via rutineskemaer sikres det, at der er fyldt pænt op hele tiden. Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
Annonce
Nakskov

Familieforretning fylder 50 år: - Snakketøjet har jeg efter min far

Lolland

Askø-beboere fik besøg fra Christiansborg i færgesag: - Dejligt at nogen gider lytte til os

Annonce
Annonce
Sport

Bredahl efter sejrsmål i overtiden: - En kæmpe forløsning

Nakskov

Familieforretning fylder 50 år: - Snakketøjet har jeg efter min far

Sport

NFC vinder efter vanvidsafslutning og sikrer sig top 6

Indland

Rekordmange ikke-vestlige indvandrere er i arbejde

Lokal nyt

Nicolai skal gå 2500 kilometer baglæns - af helt særlig grund

Sport

Team Sydhavsøerne tog værdiløs sejr i Aarhus

112

14-årig dreng meldt savnet

Guldborgsund

Endelig: Nu starter kæmpe projekt til 30 millioner kroner

Sport

NFC klar til påskekamp: Højmark står til startplads mod sin tidligere klub

Indland

Skatteminister vil ændre regler efter sag om forkerte boligskatter

Sport

Team Sydhavsøerne kan runde flest indtjente point i 11 sæsoner

Sport

Cheftræner efter slutspilssejr: - Det var en mental svær opgave

Guldborgsund

Vild rekord ved museumsåbning

Guldborgsund

Konkursramt tøjbutik er forvandlet til helsecafé

Indland

Det Sydfynske Øhav kommer på anerkendt Unesco-liste

Annonce
Annonce
Dølle

Landskendt komiker optræder på Dølle

112

Politiet med klar opfordring: Aftal det på forhånd

112

Tidligere drabsdømt tilstår drab på medpatient i Skejby

112

Hundredvis blitzet - en kørte 147 km/t

112

Bil i brand på motorvejen

Sport

Skifteret giver NFC-konkurrents ejer frist til at komme med redningsplan

Lokal nyt

Venstre vil forlænge grænsekontrollem