Annonce
Erhverv

Travle energiselskaber må ansætte flere og vride systemerne

Folk henvender sig til energiselskaber om høje elregninger. Nu ventes også opkald om ny låneordning. (Arkivfoto). Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix
Antallet af opkald er mangedoblet hos en række energiselskaber, som øger bemandingen i kundecentre.

En række energiselskaber har måttet øge deres bemanding de seneste måneder som følge af høje energiregninger.

Det skriver erhvervsmediet Finans.

Det skyldes de mange henvendelser, som selskaberne får om blandt andet nye betalingsordninger.

Annonce

Blandt de selskaber, som har øget eller vil øge deres bemanding, er Andel Energi, Norlys, Energi Fyn og Aura.

Andel Energi har i alt 1,2 millioner kunder og har ifølge eget udsagn nok at se til.

- Vi har rigtig travlt, og det har vi haft længe på grund af energimarkedet og priserne, siger direktør for Andel Energi Ole Vestergaard til Ritzau.

- Vi har i den her uge haft omkring 2000 opkald i timen i kundecenteret, og vi er gearet til at tage omkring 4500 kontakter om dagen. Så når vi ser de her tal i øjeblikket, er vi belastet mere, end vi kan håndtere.

Link til artikel hos Finans

Fredag er et politisk flertal nået frem til en aftale om vinterhjælp, og med den følger en ny ordning, som selskaberne skal administrere.

Virksomheder og husholdninger kan således indefryse betalingen for en del af deres energiregninger.

Den ordning bliver der åbnet for 1. november, og det giver en ny opgave til energiselskaberne.

- Systemdelen er den store opgave, og vi skal nu ind og vride vores faktureringssystemer, siger Ole Vestergaard.

- Med 1,2 millioner kunder er det nogle store og tunge systemer, så det er ikke noget, vi lige går ind og piller i hver dag. Men det skal vi med den her ordning.

Vestergaard regner trods travlheden med, at omstillingen kan nås til 1. november.

Selv om systemdelen er en stor udfordring, er der også usikkerheder knyttet til antallet af kundehenvendelser i forbindelse med den nye låneordning.

- Det store spørgsmål er, om det giver flere opkald, end vi får lige nu. Det er næsten svært at forestille sig, siger Ole Vestergaard.

- Det springende punkt er, hvor mange der føler et behov og vil udnytte det. Vi har selv prøvet at kigge lidt på det forventelige antal kunder, og det ligger på mellem 10 og 30 procent af vores kundebase.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Vejrt

MILD START PÅ UGEN AFLØSES AF TYPISK EFTERÅRSVEJR ONSDAG

Annonce
Guldborgsund

NY TILGANG FÅR FLERE TIL AT SLIPPE MISBRUG

Annonce
Forsiden netop nu
Lolland

DET STÅR DER I PARTNERSKABSAFTALEN

Lolland

BORGMESTER: AFTALE MED INDENRIGSMINISTERIET ER IKKE DET PAPIR VÆRD, DEN ER SKREVET PÅ

Guldborgsund

JULEOPTOG KØRER DERUDAD - JULEBELYSNING I PIT

Lolland

STARTER BOKSETRÆNING TIL MENNESKER MED PARKINSONS SYGDOM

Guldborgsund

BROBYGNING MED FORENINGER HJÆLPER LEDIGE

Guldborgsund

- DE KAN VIRKELIG TAGE PIS PÅ ÉN

Lolland

- JEG FYLDER SELV OP PÅ HYLDERNE

Lolland

HVEM ER DEN STÆRKESTE?

Guldborgsund

- MAN KØRER IKKE BARE PÅ RUTINEN

Guldborgsund

- JEG ER BIDT AF EN GAL FÅREAVLER

Guldborgsund

FERIEKOLONI VIL PRODUCERE EGEN STRØM, MEN REGLER SPÆNDER BEN

Lolland

DELTE MENINGER OM LOLLANDSK LÆGESKIFTE

Alkohol

ÅRETS ALKOHOLKAMPAGNE: DERFOR SKAL DU BLÆSE DEM ET STYKKE

Annonce
112

NARKOBILIST DØMT - SLIPPER FOR YDERLIGERE FÆNGSEL

Lolland

FORENING PLAGET AF SERIEHÆRVÆRK

Guldborgsund

INTERNAT HAR BRUG FOR FLERE KATTEPLEJEFAMILIER

Lolland

BEDSTEMØDRE VIL HJÆLPE NÅR VERDEN GÅR I STÅ

Guldborgsund

DER RYGER MERE OVERSKUDSMAD I KURVEN END TIDLIGERE

Lolland

- JEG ER EN LILLE MAND, OG JEG VINDER IKKE

Sport

TEAM SYDHAVSØERNE GIK NED I AARHUS

Sport

NYKØBING FC I GIGANTISK KOLLAPS

Annonce
Annonce