Annonce
Femern

FEMERN A/S OMLÆGGER LOKALE VEJE

Strandholmsvej vil i løbet af efteråret blive delt i to, hvor der på kortet er indsat krydser. Vejen vil blive ført sammen med Finlandsvej i nord og Humlegaardsvej i syd markeret med røde linjer.
De første forberedelser til etableringen af motorvej og jernbaneforbindelsen til Femern Bælt-tunnelen er nu gået i gang.

RØDBYHAVN: I august begynder de første forberedende arbejder nord for Femern Bælt-tunnelen, hvor motorvej og jernbaneforbindelserne til tunnelen skal anlægges.

Det er også i dette område, at det kommende betalingsanlæg til Femern Bælt-forbindelsen skal opføres.

Det kræver omlægning af både veje og ledninger i området.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Den største ændring vil være omlægning af den nuværende Strandholmsvej, der ligger midt i linjeføringen for den kommende motorvejsforbindelse til tunnelen.

- Motorvejen og jernbanen vil skære lige igennem den nuværende Strandholmsvej, og samtidig skal vi forberede området til at bygge betalingsanlægget og de tilstødende faciliteter til for eksempel told og politi. Der er også en del vand- og strømledninger i området, forklarer Villads Engstrøm, projektchef i Femern A/S.

Vej deles i to

I løbet af efteråret vil Strandholmsvej derfor blive skåret over i to, og den sydlige del forbundet med Humlegårdsvej af en mere direkte rute. Den nordlige del bliver forbundet med den nyligt anlagte Finlandsvej.

- På sigt vil de, der kører vest-øst, altså få en lidt kortere og mere direkte rute ad Færgevej - Humlegaardsvej, mens de, der kører nord-syd, vil skulle køre en smule længere ad Strandholmsvej-Finlandsvej, forklarer Villads Engstrøm.

På sigt vil de, der kører vest-øst, altså få en lidt kortere og mere direkte rute ad Færgevej.

Villads Engstrøm, projektchef

Femern A/S forventer, at arbejdet med omlægningen af lokalvejene vil være færdig inden årets udgang.

Arbejdet vil blive tilrettelagt på en måde, der minimerer generne for lokaltrafikken.

Strandholmsvej lukkes derfor først for trafik, når de nye forbindelser til Humlegaardsvej og Finlandsvej står klar.

Selve betalingsanlægget til Femern Bælt-forbindelsen bliver opført senere i projektet.

Femern Bælt-tunnelen forventes at stå færdig i 2029.

  • Strandholmsvej vil i løbet af efteråret blive delt i to, hvor der på kortet er indsat krydser. Vejen vil blive ført sammen med Finlandsvej i nord og Humlegaardsvej i syd markeret med røde linjer.
Annonce
Femern

Stort skridt: Nu er den under vand

Annonce
Annonce
Lolland

De begik en brøler midt i Peders sorg: - Det er ikke i orden

Guldborgsund

Har været på Dølle i årevis: I år bryder de traditionen

Indland

Kæmpe uro i Venstre på Langeland: Fire ud af fem medlemmer skrider

Udland

Knivstikkeri i kirke i Sydney betragtes som terror

112

Genbrugs-problemer: Det er ikke deres job, fastslår politiet

Lokal nyt

Over 100 fartdjævle blitzet: Særligt én kørte alt, alt for stærkt i Nakskov

112

33-årig kvinde gik amok på bar

Lolland

Slog lokofører flere gange i ansigtet og ragede på kvinde

Politik

Polen vil samarbejde med Danmark om styrket forsvarsindustri

Indland

87 procent stemte ja til offentlig overenskomst

Renovation

Gem dem til genbrug: Kan hjælpe børn og unge

Lolland

Kurt standsede bilen og skyndte sig ud: - Hernede går vi meget op i storken

Guldborgsund

Overrasker: Markant ændring på årets Dølle

Lolland

Tre års kamp for en købmandsbutik: Nu mangler de kun én afgørende brik

Vejr

En uge med blandet vejr: Forårsvarmen holder sig væk

Annonce
Annonce
112

Lå på lur: Tip førte til 48 sager

Erhverv

Forbud mod snus og nikotinposer på jobbet breder sig og giver dilemmaer

Sport

Dommerfejl irriterer Rune efter nederlag

Guldborgsund

Blodrøde tal: Stort millionunderskud hos lokale spisesteder

Lolland

Overraskende drejning i babydrabssagen: Er bange for faderen

Sport

Ærlig keeper efter drop: - Det er bare piv elendigt

Sport

Ny stor lussing til forsvarsløse Bjørne