De nye detaljer er små, men skal gøre Astra til en moderne bil på ny - blandt andet er der nu digitalt display og bedre sikkerhed.
Det kom nok som en overraskelse for mange, da Opel Astra blev Årets Bil i Danmark og Europa 2016. Men det var ganske fortjent, for Astraen var ganske veludstyret, velkørende og sikker. Derfor endte den da også med at slå den oplagte konkurrent VW Golf med hensyn til antallet af solgte biler.
Astra er stadigvæk er attraktivt valg, men konkurrencen er blevet skarpere, og den står nu ikke længere alene med de unikke sikkerhedsløsninger, som dengang var dyre tilvalg eller umulige at få i Golf-klassen (C-segmentet), hvor Astra hører til.
Derfor får Astra nu et let designløft og en bred opgradering. Den nuværende Astra er allerede udstyret med en bred vifte af anerkendt teknologi, hvor især de blændfrie Intellilux LED matrix lygter skiller sig ud. Med den faceliftede Astra føjes endnu mere teknologi til listen. Blandt andet et nyt frontkamera, der ikke alene genkender biler, men også fodgængere, hvilket er et vigtigt plus for sikkerheden.
High-res kameraet sikrer også, at skiltegenkendelsen kan genkende endnu flere skilte og vise dem som et symbol i det digitale display. Desuden bliver den opdaterede Astra den første Opel-model, der bliver udstyret med digitalt speedometer.
Nyheder under hjelmen
Til de som søger komfort og ekstraudstyr er der mulighed for at få opvarmet forrude, forbedret infotainmentsystem og trådløs opladning af telefonen.
Under motorhjelmen bliver der mulighed for at få en ny 9-trins automatgearkasse. Den roste 3-cylindrede dieselmotor i Astra fås fortsat i to versioner, enten med 105 hk eller med 122 hk og et moment fra 260 til 300 Nm.
Dieselmotoren med 122 hk fås som noget helt nyt med en 9-trins automatgearkasse.
Den faceliftede Astra forventes lanceret på det danske marked i slutningen af november.