200 KILOMETER I TIMEN - Når Ringsted-Femern Banen vil stå endeligt færdig, vil sporene være dimensioneret til hastigheder på 200 kilometer i timen som her nord for Eskilstrup Station.
Foto: Anders Knudsen
2 af 5
Klaus S. Jørgensen, projektdirektør på Ringsted-Femern Banen, ved Alslev Skov syd for Orehoved, hvor der er blevet gjort klar til, at der kan lægges skinner og sveller ved siden af det spor, som nu er i drift.
Foto: Anders Knudsen
3 af 5
4 af 5
HOLEBY STATION - Når Holeby Station bliver etableret, bliver det efter samme koncept som her på Eskilstrup Station. Der vil dog blive anlagt fire spor på Holeby Station, så der vil være mulighed for, at to godstog kan blive overhalet af passagertog samtidig.
Foto: Anders Knudsen
5 af 5
FAUNAPASSAGER - Langs hele Ringsted-Femern Banen bliver der etableret faunapassage, som her syd for Alslev Skov, så dyrelivet frit kan passere under banelegemet.
Foto: Anders Knudsen