Vi bruger cookies!

folketidende.dk anvender cookies til at give dig en god oplevelse, og til at huske dine indstillinger, gemme statistik og til at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Hvis du klikker på et link på www.folketidende.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere
Du kan til hver en tid, trække dit samtykke tilbage, ved at slette cookies i din browser. Det gøres under indstillinger i den givne browser.
mit folketidende klub folketidende cookie-og-privatlivspolitik
Arkivfoto
Foto: /ritzau/AP/Elise Amendola

Lokal nyt

Kampen om seerne skærper til

Disney, Apple og Facebook vil skabe krig på markedet for internet tv.




08. marts 2018 kl. 13:16

Annonce

Kampen om de mange streamingkunder skærper til. Flere af de store tjenester som Viaplay, TV 2 Play og Netflix opruster i Danmark med massive investeringer, mens nye streamingtjenester melder deres ankomst med rekordlave priser. Det skriver Finans.

For få dage siden gik den amerikanske mediekæmpe NBC Universal ind i Danmark med streamingtjenesten, Hayu, som satser på reality-tv til en pris på 49 kr./mdr.

I 2019 vil Disney lancere sin egen tjeneste, ligesom Apple og Facebook er også på vej ind på markedet. Begge med investeringer i originalt indhold på ca. 1 mia. dollars i 2018.

Konkurrencen er nu så hård, at et da vil komme under prispres de kommende år, vurderer insigt director i mediebureauet IUM, Thomas Hefting, der netop har lavet en stor analyse af det danske marked.

- Det virker uundgåeligt, at det nuværende prisniveau for streamingtjenester bliver presset, når flere udenlandske udbydere går ind i Danmark, og konkurrencen om medieforbrugerne bliver intensiveret. Vi får et meget konkurrencepræget marked, som vi kender det fra tv-markedet, siger han til Finans.

NBC Universal er klar til at snuppe en bid af markedet med sin reality-tjeneste, der ligger et stykke under prisniveauet hos Netflix, Viaplay, HBO og TV 2 Play.

- Vi har haft stor succes med Hayu i Storbritannien. Der er åbenlyst et marked for en ren realitystreamingtjeneste, og vi går ind i Danmark med en pris, som gør os interessante for en meget bred kundegruppe. Målet er er finde partnere i Danmark, f.eks. en kabel-tv-operatør, så vi får Hayu ud på flere platforme, siger adm. direktør for Hayu, Hendrik McDermott, til Finans.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: BENT OLSEN

På tur og politiske afveje… 20. juni 2018 kl. 11.09

AF: LEIF BRANDT PEDERSEN

En ny skole med omtanke. 18. juni 2018 kl. 21.24

AF: TOREBY GRUPPEN

Kald det for GULDborgsund 17. juni 2018 kl. 23.11

AF: TOREBY GRUPPEN

Hedensted 17. juni 2018 kl. 23.09

AF: TOREBY GRUPPEN

En skoles nye placering 17. juni 2018 kl. 23.06

AF: JOHN WENNERWALD

Kan vi stole på Rigspolitiet? 17. juni 2018 kl. 22.27

Annonce