Annonce
Motor

OPTIMAL KUNDEREJSE TIL ALLE BILMÆRKER

Kunderejsen begynder fremover under én fælles portal. Her er det Maria Bjørn Leire og Kristian Ploug Jacobsen, der arbejder tæt sammen om at udvikle kundeoplevelsen. Foto: Daniel Brøns
Store serviceværksteder har endnu bedre mulighed for at give optimal service, hvis de samler alle de engagerede ansatte under én paraply med et helt unikt produkt.

MOTOR: God service handler i høj grad om kundeoplevelsen – ikke om bilmærker. Derfor skal alle kunder nu henvende sig ét sted, når de skal have service, og det har rigtigt mange fordele, fortæller Maria Bjørn Leire, der er ansvarlig for kundeoplevelsen hos Frimann Biler.

- Kun Toyota bevarer sin egen serviceafdeling, mens Hyundai, Opel, Citroën, Fiat, Jeep og alle andre samles et sted. Det har mange fordele, for når alle ressourcer er samlet under én paraply, er det lettere at sikre, at kunden altid får et ensartet og godt produkt. Der er mindre risiko for kø ved indleveringen, der er bedre mulighed for at udvikle fejlfri processer – og sikre en service, der helst skal gå videre end det, som kunden forventer, siger Maria Bjørn Leire, der kommer med nogle eksempler på, hvad man kan gøre med gode systemer.

- Et godt servicesystem gør det muligt for kunden at bestille tid til service altid. Og er det midt om natten, så er vores online-booking åben. Systemet gør det også muligt for os at være proaktive og sikre, at kunden får besked, når det er tid for service, siger hun og oplyser, at en grundig registrering af alle detaljer gør det nemt at fortælle kunden, når det er tid for at skifte dæk, bremser eller andre sliddele. Også service før obligatorisk bilsyn kan man tage højde for i samarbejde.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- I en travl hverdag har vores kunder ikke tid til uforudsete ting, så når service bliver registreret i kundens kalender, så skal tidsplanen holde 100 procent, siger hun og fortæller, at gennemsigtighed i processen også er en af fordelene.

- Vores mekanikere videofilmer altid, når der er noget, som skal drøftes med kunden. Kunden behøver derfor ikke at overveje, om bremserne nu også er så slidte, at de bør skiftes. De får bare et link til en film fra mekanikeren, der så ringer op og tager dialogen. Lettere kan det ikke være.

  • Kunderejsen begynder fremover under én fælles portal. Her er det Maria Bjørn Leire og Kristian Ploug Jacobsen, der arbejder tæt sammen om at udvikle kundeoplevelsen. Foto: Daniel Brøns
Annonce
Annonce
Annonce
112

Pludselig så han sine stjålne ejendele et andet sted i byen

112

Anklager: Derfor var det drabsforsøg

Guldborgsund

Renoveres for knap 10 millioner kroner

Erhverv

Skifter ud i toppen

Sport

Michael Damgaard fravalgt til landsholdet

Lolland

Bruger det samme som 260.000 husstande: Monster-strømslugere på vej til Nakskov

Vejret

Rolf forventes at lægge sig inden weekend med roligt vejr

Guldborgsund

Unge iværksættere fra Falster slog rekord i Løvens Hule

Vejret

Stormen har haft godt fat i Lolland-Falster i nat

112

Hurtig indsats: Bilbrand slukket før brandvæsnet nåede frem

112

En, to, mange problemer: Påvirket mand mister bilen

Sport

NFC vender 0-2 til uafgjort i næstsidste testkamp

Sport

NFC-talent fik første startplads på landsholdet i dansk sejr

Lolland

Ny ejer vil realisere kæmpe ferieby på Lolland

Lolland

Lokal forfatter nomineret til fornem pris

Guldborgsund

Først var skolen gammel og autoritær - så kom der gang i festen

Annonce
Annonce
112

271 taget i fartkontroller

Indland

Randers Kommune kræver knap 120 millioner fra Nordic Waste

Indland

Medicin kan sætte turbo på nedbrydelsen af PFAS i kroppen

Vejret

DMI udsender varsel: Færgeafgange aflyst

Lokal nyt

Lægemangel: Det står værst til i vores region

Vejret

Voldsomt vejr på vej: Orkanstød rammer om under 24 timer

Indland

Første gang i over et årti faldt salget