Annonce
Motor

OPTIMAL KUNDEREJSE TIL ALLE BILMÆRKER

Kunderejsen begynder fremover under én fælles portal. Her er det Maria Bjørn Leire og Kristian Ploug Jacobsen, der arbejder tæt sammen om at udvikle kundeoplevelsen. Foto: Daniel Brøns
Store serviceværksteder har endnu bedre mulighed for at give optimal service, hvis de samler alle de engagerede ansatte under én paraply med et helt unikt produkt.

MOTOR: God service handler i høj grad om kundeoplevelsen – ikke om bilmærker. Derfor skal alle kunder nu henvende sig ét sted, når de skal have service, og det har rigtigt mange fordele, fortæller Maria Bjørn Leire, der er ansvarlig for kundeoplevelsen hos Frimann Biler.

- Kun Toyota bevarer sin egen serviceafdeling, mens Hyundai, Opel, Citroën, Fiat, Jeep og alle andre samles et sted. Det har mange fordele, for når alle ressourcer er samlet under én paraply, er det lettere at sikre, at kunden altid får et ensartet og godt produkt. Der er mindre risiko for kø ved indleveringen, der er bedre mulighed for at udvikle fejlfri processer – og sikre en service, der helst skal gå videre end det, som kunden forventer, siger Maria Bjørn Leire, der kommer med nogle eksempler på, hvad man kan gøre med gode systemer.

- Et godt servicesystem gør det muligt for kunden at bestille tid til service altid. Og er det midt om natten, så er vores online-booking åben. Systemet gør det også muligt for os at være proaktive og sikre, at kunden får besked, når det er tid for service, siger hun og oplyser, at en grundig registrering af alle detaljer gør det nemt at fortælle kunden, når det er tid for at skifte dæk, bremser eller andre sliddele. Også service før obligatorisk bilsyn kan man tage højde for i samarbejde.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- I en travl hverdag har vores kunder ikke tid til uforudsete ting, så når service bliver registreret i kundens kalender, så skal tidsplanen holde 100 procent, siger hun og fortæller, at gennemsigtighed i processen også er en af fordelene.

- Vores mekanikere videofilmer altid, når der er noget, som skal drøftes med kunden. Kunden behøver derfor ikke at overveje, om bremserne nu også er så slidte, at de bør skiftes. De får bare et link til en film fra mekanikeren, der så ringer op og tager dialogen. Lettere kan det ikke være.

  • Kunderejsen begynder fremover under én fælles portal. Her er det Maria Bjørn Leire og Kristian Ploug Jacobsen, der arbejder tæt sammen om at udvikle kundeoplevelsen. Foto: Daniel Brøns
Annonce
Annonce
Annonce
112

Dølle-kørsel blev dyr: Det måtte hun slet ikke

Nakskov

- Det er helt vildt: Væltede ind med henvendelser på 12 timer

Sport

Sendte pædagogerne op i det røde felt: Nu har han fået 3-årig kontrakt

112

Anklager vil have betjent straffet for udrykning med 200 km/t

Lolland

Nedslående melding fra kommunen: Værre end nogensinde før

Lolland

Lokale museer er lettede over ny reform: Mister ikke tilskud

Guldborgsund

- Jeg har aldrig oplevet noget lignende - den største overraskelse nogensinde

Indland

Sort røg: Brand hos Novo Nordisk kan ses på 30 kms afstand

112

Tysker på afveje: Cyklede på Farøbroen

Indland

Ni ud af ti danskere modtog sireneadvarsel på mobilen

Udland

Kendt tryllekunstner beskyldes for seksuelle overgreb

Erhverv

Scandlines sætter passagerrekord - men resultatet falder

112

Voldsomt uheld på Sydmotorvejen: Bil endte på taget

Indland

Hvert andet barn er på sociale medier før de er fyldt ti år

112

Kræver forhøjet godtgørelse til mor for drab på Emilie Meng

Annonce
Annonce
112

Røveri på diget: Unge mænd tæskede 60-årig

Sport

Mulle i ekstase efter mirakelsejr: - Afskriv aldrig NFH

Vejret

Danmark har onsdag haft årets første officielle sommerdag

Udland

Mistænkt bag attentat på premierminister er anholdt

Lolland

Nu er det afgjort: Knap 400 millioner kroner sendes til Lolland

Guldborgsund

Millionoverskud i krokodille-land

Udland

"Chokerende angreb": Slovakisk premierminister i livsfare efter skud