Beboerforeningen Orehoved ønsker en ny Storstrømsbro, glemmer at flygtningestrømmen ødelægger statens økonomi. Accepterer vejdirektoratets projekt for et nyt og attraktivt strandområde? Hvad hvis computerforudsigelser ikke kan hindre lugtgener? Hvad med fiskerne? Jeg ser bropiller, nogle ingeniører har konstrueret i 30èrne, der stadig står på solid grund! Jeg har foreslået at bygge nye piller uden om disse. Måske er det kun nødvendigt med hver anden. Så kan man bibeholde tilkørselsvejene, der bliver en mindre udgift til disse, fordi broen skal være bredere. Halvdelen af de nye broelementer kunne produceres på Masnedø og den anden halvdel ved Orehoved. Når de nye bropiller er bygget, rives den gl. bro ned i passende stykker svarende til størrelsen på de nye elementer. Det behøver ikke at tage mere end højest et år. Den nye Storstrømsbro skal som den gl. være aflastning for Farøbroen. Har Storstrømsbroen været lukket på grund af blæst? Er det nytænkning, hvis den nye bro med en meget større flade for vindpåvirkningen, skal være lukket samtidig med Farøbroen? Vejrprognoserne forudsiger flere orkanagtige storme og højvande i fremtiden! Dette vil kræve højere diger ved Gåbense og Orehoved! Togtrafikken holdt for nyligt stille i Nordtyskland ca. 1 døgn, fordi der var islag på el-ledningerne! Dernede har man indset, at det er for dyrt at vedligeholde togmateriellet og skinnerne, og derfor er visse togstrækninger omdannet til busstrækninger! Det er billigere at satse på tog og busser med fremdrift på brint! Det gør Easyjet nu på deres fly! Kun et billigere projekt har en fremtid!
Med venlig hilsen
Leif A. Jensen
Stubbekøbingvej 12
4840 Nørre Alslev
Borgerlisten