ANNONCE I år, modsat mange andre år, ser det ud til at gaveprognosen for kvinder lover præcis, hvad de, kvinderne har ønsket sig. Ønskelisten ser ud til at have transformeret sig til en bestillingsliste, der ikke kan misforstås. Ifølge en undersøgelse fra Deloitte, der har analyseret gavehandlen i julen, ser det ud til at kvinderne får, hvad de vil, og det, der hitter på ønskelisterne i øjeblikket, er gavekort – en trend, der er elsket og hadet.
En gaveklassiker til alle kvinder
Uanset om man kan lide gavekort eller ej, er det for mange en måde at udtrykke både lykønskninger, gratulationer og nu også ”glædelig jul”.
Gaver til hende er i år gavekort, tøj, sko og bøger. Det hele kan forenes i ét – gavekortet. Ved man ikke, hvad man skal give sin udkårne, sin mor, søster eller svigerinde, så kan man altid vende tilbage til en klassiker som gavekortet.
På sendentanke.dk kan man vise dem, man er glad for, at man holder af dem, og at man tænker på dem. På hjemmesiden finder man gavekort, der kan bruges på alt fra blomster, lingeri, kulinariske oplevelser og lydbøger.
Gavekort – en gave, der personliggør
At købe et gavekort behøver ikke at være upersonligt – noget mange associerer dem med. Gavekort kan praktisk talt være gaven, der glæder mere end én gang. Er det for eksempel et gavekort til lydbøger, er det muligt at anvende gaven flere gange ved at læse bogen mere end én gang, eller simpelthen ved at finde inspiration i den gave, man har fået, og videre købe flere lydbøger på egen hånd.
Gavekort er i virkeligheden porten til gaven til hende, som kan personliggøres, og udnyttes på bedst mulig måde, da man er sikret, at den udvalgte modtager kan købe eller bruge gavekortet på netop det, hun ønsker.
Gaveregnen starter på nettet
At købe gaver og gavekort til hende på nettet, er ikke en upopulær trend. Flere og flere finder det bekvemt at købe gaverne på nettet, da man får dem tilsendt direkte i postkassen – ofte billigere og med et større udbud. Ifølge en undersøgelse lavet af Danmarks Statistik for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er tendensen, at flere og flere køber gaver på nettet. Undersøgelsen, der er foretaget i tidsrummet 2001-2005 viser en stigende kurve af såvel private som virksomheder, der gør brug af de online fordele, og man kan kun forvente, at kurven er steget eksponentielt. I 2005 gjorde hver 4. private dansker brug af online handel – et tal, der i 2015 må være tilnærmet hver eller hver anden dansker.
Giv en gave med fokus på kvinden selv
At finde den perfekte gave til hende, behøver ikke at være svært. Kender man bare lidt til de respektive kvinder i sit liv, kan man sagtens finde et gavekort, der passer til hende. Gavekort og gaver til hende generelt må i 2015 betragtes som en gave af kærlighed. Gaven til hende skal have fokus på kvinden selv, velvære og pleje. Giver man et gavekort til sin udkårne til en middag på en valgfri restaurent eller et spaophold for 2 er man sikker på at give en gave, der har fokus på intimitet og kærlighed, elementer, der ofte glemmes i et teknologisk udviklet samfund, hvor oplevelser ofte er forbigående og kortvarige. Og man kan da også sagtens forstå at sådanne gaver falder i bedre jord, end de mere kedelige og praktiske produkter.