Annonce
Motor

OPTIMAL KUNDEREJSE TIL ALLE BILMÆRKER

Kunderejsen begynder fremover under én fælles portal. Her er det Maria Bjørn Leire og Kristian Ploug Jacobsen, der arbejder tæt sammen om at udvikle kundeoplevelsen. Foto: Daniel Brøns
Store serviceværksteder har endnu bedre mulighed for at give optimal service, hvis de samler alle de engagerede ansatte under én paraply med et helt unikt produkt.

MOTOR: God service handler i høj grad om kundeoplevelsen – ikke om bilmærker. Derfor skal alle kunder nu henvende sig ét sted, når de skal have service, og det har rigtigt mange fordele, fortæller Maria Bjørn Leire, der er ansvarlig for kundeoplevelsen hos Frimann Biler.

- Kun Toyota bevarer sin egen serviceafdeling, mens Hyundai, Opel, Citroën, Fiat, Jeep og alle andre samles et sted. Det har mange fordele, for når alle ressourcer er samlet under én paraply, er det lettere at sikre, at kunden altid får et ensartet og godt produkt. Der er mindre risiko for kø ved indleveringen, der er bedre mulighed for at udvikle fejlfri processer – og sikre en service, der helst skal gå videre end det, som kunden forventer, siger Maria Bjørn Leire, der kommer med nogle eksempler på, hvad man kan gøre med gode systemer.

- Et godt servicesystem gør det muligt for kunden at bestille tid til service altid. Og er det midt om natten, så er vores online-booking åben. Systemet gør det også muligt for os at være proaktive og sikre, at kunden får besked, når det er tid for service, siger hun og oplyser, at en grundig registrering af alle detaljer gør det nemt at fortælle kunden, når det er tid for at skifte dæk, bremser eller andre sliddele. Også service før obligatorisk bilsyn kan man tage højde for i samarbejde.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- I en travl hverdag har vores kunder ikke tid til uforudsete ting, så når service bliver registreret i kundens kalender, så skal tidsplanen holde 100 procent, siger hun og fortæller, at gennemsigtighed i processen også er en af fordelene.

- Vores mekanikere videofilmer altid, når der er noget, som skal drøftes med kunden. Kunden behøver derfor ikke at overveje, om bremserne nu også er så slidte, at de bør skiftes. De får bare et link til en film fra mekanikeren, der så ringer op og tager dialogen. Lettere kan det ikke være.

  • Kunderejsen begynder fremover under én fælles portal. Her er det Maria Bjørn Leire og Kristian Ploug Jacobsen, der arbejder tæt sammen om at udvikle kundeoplevelsen. Foto: Daniel Brøns
Annonce
Annonce
Annonce
Lolland

Cykelkometen Nicklas triumferer: - Det her er sindssygt

Refa

Skralde-undren: Hvornår får jeg de nye poser?

Sport

NFH taber til Team Esbjergs reserver

Guldborgsund

Salam kaster sig ind i kampen: - Det investerer i folkedrabet

Lolland-Falster

Penge-festen fortsætter - men ét projekt kostede banken flere millioner

Rødby

Politiet på pletten: Snorksov i varerummet

Falster

Lokal grevinde er død

Udland

Israelsk invasion får USA til at bremse bombeleverance

112

Voldsom brand ved motorvejen: - Han skulle ud i en fart

Leder

Et skoleeksempel på social darwinisme

112

Politiet brugte deres næse: Og så blev tre anholdt

Guldborgsund

Konservative har fundet deres borgmesterkandidat

Guldborgsund

Udfordringerne vil ingen ende tage: Nu har de store fugtproblemer

Erhverv

Hvordan tjekker jeg, om min nye chef er ok?

Indland

Arbejdsuge på fire dage kan presse børnefamiliers hverdage

Annonce
Annonce
Falster

- Det er både utidigt og umodent at bringe det op

Politik

Regeringen sender kvart milliard til nødhjælp i Ukraine

Sport

Efter enorm skuffelse: - Det bliver en hård omgang

Lolland-Falster

Opdaget i supermarkedet: Butikstyv gik ud med mayonnaise under armen

Dølle

Drugging-mistanke på Dølle: "Ulykkeligt og utrygt"

112

Helikopter måtte redde mand til havs

Guldborgsund

Hhx-elever til gallafest: Se de flotte ankomster