Annonce
Annoncørbetalt indhold

Service og kvalitet i fremtidens førersæde

Ifølge Jimmy Nielsen skal fremtidens bilforhandler yde høj service med fokus på kvalitet og fleksibilitet. Foto: Lars Henriksen.
Service skal være i top og have stor fleksibilitet hos fremtidens bilforhandler. Sådan lyder opskriften hos AutoCentro i Nykøbing Falster og Rødbyhavn. Målet er ikke at blive landsdelens største forhandler, men at levere den bedste service til kunderne.

For et par år siden gjorde den samlede bilbranche klar til at tage et sving mod handel og kundekommunikation på internettet. Kunden skulle købe bil på nettet og anmelde digitalt, hvis der var fejl eller skader på bilen.

Tendensen kom aldrig op i omdrejninger hos AutoCentro. Den lokale KIA-forhandler troede allerede dengang på, at nærvær, hjælpsomhed og fleksibilitet ville være nøglen til at tiltrække nye og fastholde trofaste kunder.

- Når det handler om biler, skal kunden og forhandleren altid kunne se hinanden i øjnene. Derfor er jeg heller ikke i tvivl om, at kundeservice og kvalitet er afgørende parametre for konkurrencen mellem bilforhandlere - både nu og i fremtiden, lyder det fra Jimmy Nielsen, som er indehaver af AutoCentro.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Jimmy Nielsen påpeger, at danskerne i gennemsnit er blevet rigere over de senere år, og derfor stiller de større krav til service og kvalitet.

- Der er jo ingen, der har lyst til at bestille en bil på nettet og derefter vente flere måneder for at få bilen til service eller reparation. Derfor er AutoCentro gået imod strømmen, forklarer Jimmy Nielsen.

Skæve åbningstider

Hos AutoCentro er man bevidst om, at mindre bilmærker, der ikke har europæisk oprindelse, ikke sælger sig selv. Derfor har man valgt en aktiv tilgang til kunden, hvor man møder kunden i øjenhøjde, spørger ind til kundens behov og yder en høj service hos forhandleren og på værkstedet. Hvis der sker en fejl, bliver den rettet med det samme.

Derudover påpeger Jimmy Nielsen, at fleksibilitet også for en fremtrædende rolle i fremtiden.

- Som bilforhandler og værksted skal man holde åbent, når kunden har behov for det. I dag har salgsafdelingen åbent fra klokken 9-17 i hverdagene, men de fleste kigger jo på bil i deres fritid. Derfor kan det godt være, at vi i fremtiden skal holde åbent fra klokken 8-14 og fra klokken 17-20, siger Jimmy Nielsen.

AutoCentro giver allerede deres kunder mulighed for at holde møder uden for den officielle åbningstider, hvis der er behov for det.

- Hvis man eksempelvis gerne vil prøvekøre den nye, luksuriøse elbil, KIA EV9, men først har mulighed for det om aftenen, finder vi ud af det. Det giver også mulighed for at prøvekøre bilen i mørke og opleve de futuristiske forlygter og LED-baglygterne i funktion, siger Jimmy Nielsen.

Hvis Jimmy Nielsen skal give et bud på fremtidens bil, er der ét ord, som ikke er til at komme udenom.

- El - fremtidens bil kører naturligvis på el. Derudover vil der være fokus på komfort og design, som vi også ser i de nye modeller fra KIA. Køreoplevelsen skal være stabil og støjsvag, også ved høj hastighed. Det gør bilen til en fornøjelse både at køre og se på, afrunder Jimmy Nielsen.

  • Ifølge Jimmy Nielsen skal fremtidens bilforhandler yde høj service med fokus på kvalitet og fleksibilitet. Foto: Lars Henriksen.
Annonce
Annonce
Annonce
Lolland

"Øjebæ" og "spild af penge": Raser over nyt milliondyrt vartegn

Lokal nyt

Turpal i kvartfinalen: Følg OL-kval her

Sport

Klart den hurtigste: Nu er René Holten Poulsen tæt på OL-drømmen

Lolland

Cykelkometen Nicklas triumferer: - Det her er sindssygt

Sundhed

Har ingen tillid til forkvinden: Nu er hun færdig

Sport

Nederlag til reservespækket Esbjerg-hold: - Ikke bekymrende

Lolland

Skræmmende analyse: - De skal gå på gaden og protestere

Sport

NFH taber til Team Esbjergs reserver

Guldborgsund

Salam kaster sig ind i kampen: - Det investerer i folkedrabet

Udland

Israelsk invasion får USA til at bremse bombeleverance

Rødby

Politiet på pletten: Snorksov i varerummet

112

Voldsom brand ved motorvejen: - Han skulle ud i en fart

Refa

Skralde-undren: Hvornår får jeg de nye poser?

112

Politiet brugte deres næse: Og så blev tre anholdt

Sport

Efter enorm skuffelse: - Det bliver en hård omgang

Annonce
Annonce
Lolland-Falster

Penge-festen fortsætter - men ét projekt kostede banken flere millioner

Guldborgsund

Konservative har fundet deres borgmesterkandidat

Leder

Et skoleeksempel på social darwinisme

Lolland-Falster

Opdaget i supermarkedet: Butikstyv gik ud med mayonnaise under armen

Falster

Lokal grevinde er død

Erhverv

Hvordan tjekker jeg, om min nye chef er ok?

Indland

Arbejdsuge på fire dage kan presse børnefamiliers hverdage