cookie-og-privatlivspolitik
Lokalt har Kruse været kendt for sine grønne turistbusser. Nu om stunder er det mere rutebuskørslen for Movia, der giver travlhed i lokalområdet.
Lokalt har Kruse været kendt for sine grønne turistbusser. Nu om stunder er det mere rutebuskørslen for Movia, der giver travlhed i lokalområdet.
Foto: Privatfoto

Lolland

Ditobus køber Kruse-søskendes andel af firma

Mie og Max Kruse har solgt de sidste to tredjedele af busselskabet Kruse A/S til Ditobus, der i forvejen ejede en tredjedel.




26. april 2021 kl. 16:40 Af David Arnholm

NAKSKOV Busselskabet Kruse A/S, der har sine rødder i Nakskov, men i dag har hovedkontor i Roskilde, får ny ejer. Eller rettere: færre ejere.

Søskendeparret Mie og Max Kruse, der i dag gennem selskabet MM Kruse Holding ejer hver en tredjedel af aktierne i Kruse A/S, har nemlig med virkning fra 1. maj solgt dem til Ditobus, der siden 2015 har ejet den sidste tredjedel.

- Vi er blevet enige om, at det her samarbejde, vi har haft, skal vi styrke. Det gør vi, ved at Max og jeg sælger, siger Mie Kruse.

Salget kommer, kort inden Kruse til sommer overtager driften af alle Movias ruter på Lolland. Og det bliver der ikke ændret på. Der er heller ikke lagt op til, at det hele pludselig skal hedde Ditobus.

- For nu er Kruse, som det plejer, og vi starter den ny kørsel op, hvor Max og jeg er ansvarlige for driften, siger Mie Kruse og tilføjer et forbehold for, hvad fremtiden vil bringe.

Annonce

- Hvad den nye ejer vælger at gøre om et eller to år, har jeg svært ved at svare på. Men jeg har svært ved at forestille mig, de lige umiddelbart vil ændre navnet, siger hun.

Mie Kruse vurderer dog, at nyheden om handlen kom som et chok for medarbejderne - og for busbranchen. Og hun tilføjer, at det også er med en vis portion vemod, hun og Max nu sælger.

Men målet er, at det nye ejerskab skal styrke det samlede selskabs konkurrenceevne.

- Det er et rigtig presset marked, og vi vil gerne være med til at vinde kørsel. Det kan vi bedst ved at samle kræfterne, siger hun og tilføjer, at Ditobus og Kruse minder om hinanden, da de begge er familieejede selskaber med en lang historie i branchen.

- Ditobus er bare meget større, siger hun og tilføjer, at det netop kræver stor volumen at kunne konkurrere mod de store, internationale operatører på markedet som eksempelvis Arriva.

Annonce

Hvad Ditobus betaler for aktierne er hemmeligt.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: LEIF A. JENSEN

Demokrat i Danmark! Hvor? 05. maj 2021 kl. 09.29

AF: JOHN WENNERWALD

Den 1. maj 02. maj 2021 kl. 22.18

AF: LARS RASMUSSEN

Solcellepark Grænge Åbent… 01. maj 2021 kl. 09.17

AF: JOHN WENNERWALD

Coronakuller 25. april 2021 kl. 22.26

AF: PAW HALLANDSON

Tør de sige sandheden? 22. april 2021 kl. 08.33

AF: JOHN WENNERWALD

Stressramte i Folketinget 18. april 2021 kl. 22.01

Annonce

ANNONCE