Andre tjenester
Vi har observeret, at du har installeret en adblocker. Vi kan derfor ikke vise dig vores annoncer. Det er vi rigtig kede af, da indtægterne fra annonceringen er med til at vi på daglig basis kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.
Vi håber derfor, at du i din adblocker, vil tillade visning af annoncer fra folketidende.dk. Selvom du tilføjer folketidende.dk, vil du stadig undgå reklamer fra andre sites.
Klik på dit adblock ikon i browseren. Tilføj domænet folketidende.dk under tilladte domæner. Næste gang du besøger os vil reklamerne kunne vises.
Tak for hjælpen og god læselyst!
Lolland-Falsters Folketidende
Dialogforum har sendt Schleswig-Holsteins transportminister den foretrukne løsning til en fremtidig Fehmarnsund-forbindelse.
FEHMARN En sænketunnel og bevarelse af den gamle Fehmarnsundbro.
Det Dialogforum, der fra delstaten Schleswig-Holstein sikrer inddragelse af lokale synspunkter under etableringen af Femern Bælt-forbindelsen, har nu også udtalt sig om den foretrukne løsning, når det gælder Fehmarnsund mellem Fehmarn og fastlandet.
Den eksisterinde bro vil ikke kunne klare belastningen med den trafik, der følger med Femern Bælt-forbindelsen, og derfor er der opstillet en række muligheder for at enten erstatte eller supplere den.
Talsmanden for Dialogforum, Christoph Jessen, skriver om den foretrukne løsning til delstatens transportminister Bernd Buchholz, og departementschef Enak Ferlemann i Tysklands transportministerium.
Sænketunnelen ønskes blandt andet med henvisning til, at man på den måde kan imødekomme støjgener i området omkring Fehmarnsund. Desuden vil en sænketunnel også bedst bevare det nuværende landskab i området - i forhold til de broløsninger, der også er i spil.
En del af den foretrukne løsning er bevaringen af den gamle bro til langsommere trafik: Blandt andet de landbrugsmaskiner, der skal til og fra fastlandet.
- Planlægningen og virkeliggørelsen af en europæisk hovedfærdselsåre må ikke alene baseres på grundlag af omkostningerne, hedder det i brevet fra Dialogforum.
KOMMENTARER