cookie-og-privatlivspolitik

Sponseret

Annonce: Fire gode råd til dig, som gerne vil undgår sportsskader i hverdagen

Det er vigtigt, hvis du gerne vil undgår sportsskader i hverdagen, at du har en forståelse for, hvordan du giver din krop de bedste forudsætninger inden, under og efter træning, og derfor får du i denne artikel fire gode råd til, hvordan du kan undgå større sportsskader, når du gerne vil være aktiv




10. august 2020 kl. 09:03 Af Henvisningskode

Annonce

For eksempel er det vigtigt, at du holder en hviledag mellem dine træningspas, og i denne tid kan du altid finde en (sponseret link) bethard bonuskode, så du kan være godt underholdt, mens du venter på at kunne træne igen.


Husk at strække ud

Når du skal træne i hverdagen, så er det vigtigt, at du strækker ud, efter du har trænet. Dette gør, at du får en større fleksibilitet i dine muskler og i dine led, og du vil på denne måde ikke kunne pådrage de samme skader, som hvis du blot stoppede din træning efter det hårde arbejde. Når du strækker ud i dine muskler, så sørger du for, at du kan lave øvelser med langt større fleksibilitet i din krop, og du er ikke lige så udsat for at forstrække en muskel under træningen, som ellers.


Træn i de rigtige sko

Hvad enten du træner fodbold, håndbold, løb eller almindelig styrketræning, så er det vigtigt, at du har de rigtige sko til formålet. Dette er det udstyr, som sørger for, at du ikke vrider din ankel under træningen, og det er derfor vigtigt, at du bruger sko, som passer til dig, og som kan give dig den bedste støtte muligt. Det er også en god ide, at du køber sko til din træning, som har en god affjedring. Dette hjælper på dine led, og disse vil ikke blive lige så overbelastet, som med sko uden affjedring.


Træn kun hver anden dag

Er du lige startet med at træne, eller har du ikke været i gang så længe, så er det en god ide, at du udelukkende træner hver anden dag. Dette betyder ikke, at du ikke må lave noget fysisk træning hver dag, dette betyder blot, at du skal lade de muskelgrupper hvile og hele, som du bruger, når du laver din primære træning. Spiller du for eksempel fodbold, så kan det være en god ide, at du svømmer eller træner din overkrop, når du har hviledag. Dette giver dig en bedre kondition og en bedre styrke.


Træn med andre

Vil du gerne undgå sportsskader, så kan det være en god ide, at du træner med andre. Så har i begge nemlig muligheden for at holde øje med hinandens teknik, og på denne måde kan i komme med rettelser til hinanden. Dette er en måde at være sikker på, at i begge udfører træningen korrekt, så i så vidt muligt kan undgå skader.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Kampen om velfærden 20. september 2020 kl. 21.39

AF: MARTIN WOUTERS

er dette rigtigt at man vil… 18. september 2020 kl. 17.07

AF: MARTIN WOUTERS

lindholm ghetto 18. september 2020 kl. 17.00

AF: MARTIN WOUTERS

storstrøms bro 17. september 2020 kl. 13.57

AF: HENNING ABILDGAARD

Hastværk med… 15. september 2020 kl. 21.07

AF: JOHN WENNERWALD

Det skal være nemt at være syg 13. september 2020 kl. 22.19

Annonce