mit folketidende klub folketidende cookie-og-privatlivspolitik

Sponseret

Annonce: Vil du også gerne i dit livs form?

Det virker nærmest som et retorisk spørgsmål, for hvem vil ikke gerne i sit livs form?




26. oktober 2018 kl. 13:04 Af Performancegymaarhus.dk

Annonce

Spørgsmålet er nærmere, hvordan du kommer derhen. I denne artikel vil vi give dig en række tips til, hvordan du kan tage tyren ved hornene og gøre dig selv og din krop en tjeneste ved at komme i dit livs form.

Få professionel hjælp
En personlig træner (sponseret link) er ikke den billigste måde at komme i form på. Men det er derimod en pænt effektiv metode. Hyrer du en personlig træner, vil du få hjælp til, hvordan du skal træne på den mest virksomme måde. Du forpligter dig til x antal træningsgange, og det har en motiverende effekt på de fleste at have en træningspartner.
Hvis du træner sammen med en personlig træner, får du ikke bare hjælp til, hvordan du skal træne, men du får også sparring i forhold til din kost. Det kan også være et stort skridt på vejen, når det kommer til at få en fit krop og smide de overflødige kilo.

Sæt dig et mål
Elsker du at løbe? Eller er du nærmere et cykelfreak? Hvis du har en favoritsport, så spark dig selv bagi ved at melde dig til et løb. Vil du gerne kunne løbe en halvmarathon? Eller gennemføre et triathlon? Så meld dig til, betal og træn, så det kan lykkes. Det er meget mere motiverende at træne, når du har et mål, som du bevæger dig hen imod.
Følelsen af at have trænet hårdt er meget federe, når du rent faktisk når dit mål. Og gennemfører du den halvmarathon eller det triathlon, som du har trænet til, har du et evigt bevis på, at det lykkedes dig at nå derhen, hvor du gerne ville. Også selvom det krævede blod, sved og tårer.

Få dig en træningspartner
Har du en ven eller en veninde, som også gerne vil i gang med at træne og leve sundere? Så allier jer og træn sammen. Det er meget sværere at løbe fra en træningsaftale med en ven, end det er at løbe fra en aftale, som du har lavet med dig selv. Og det forpligtende element kan være særdeles nyttigt, når det gælder om at holde fast og komme afsted tidligt om morgenen eller om aftenen, når dagen er ved at være slut, og du endelig har sat dig i sofaen for en stund.

Lav madplan hver uge
Spontanitet er skønt. Men når det kommer til mad, er nemme løsninger sjældent de sundeste. Lav en madplan hver eneste uge, så du ved, hvad du skal have at spise, hvornår. Det gør det nemmere at holde fast i de sunde retter og sværere at springe over, hvor gærdet er lavest. Hæng eventuelt en tavle op i dit køkken, så madplanen er synlig. Det gør det mere forpligtende og minder dig om, at du skal følge planen, som du har lagt.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: CHRISTIAN ENEMARK

Børnefamilie valgte… 14. november 2018 kl. 16.03

AF: LINDA SOMMER

Tag ansvar for styrke… 12. november 2018 kl. 01.13

AF: JOHN WENNERWALD

Anoreksi og forældrerollen 11. november 2018 kl. 22.44

AF: PER JOHANNES ESKILDSEN

Svindel og humbug 11. november 2018 kl. 00.46

AF: LILLI RUTHERFORD

Hvor er vi heldige i Guldborgsund 10. november 2018 kl. 16.03

AF: LILLI RUTHERFORD

Hvorfor skriver I om… 10. november 2018 kl. 13.22

Annonce