Annonce
Erhverv

Dansk medievirksomhed får svag debut på børsen

Med en målsætning om at nå en omsætning på 100 mio. kr. i 2021 er medievirksomheden Hypefactors gået på First North-børsen i København. Foto: Scanpix

Medievirksomheden Hypefactors er gået på minibørsen First North i København, men starten har været hård.

Den mindre medievirksomhed Hypefactors har mandag fået en hård debut på minibørsen First North i København.

Aktien blev udbudt til 8 kroner, men efter et par timers handel falder den 21,9 procent til 6,25 kroner.

Forud for børsnoteringen havde Hypefactors solgt aktier for 20 millioner kroner til 919 forskellige aktionærer, hvilket gav selskabet en markedsværdi på lige under 70 millioner kroner.

Hypefactors har udviklet en PR-platform, som virksomheder kan købe til at måle effekten og værdien af deres investeringer i markedsføring.

Produktet er rettet mod virksomheders kommunikations- og marketingsafdelinger og giver blandt andet mulighed for at udsende pressemeddelelser og medieovervågning.

Den nuværende kundeliste tæller alkoholproducenten Moët Hennessy, vindmølleselskabet MHI Vestas og skokoncernen Ecco.

Hypefactors har omkring tre år på bagen, og målet er at blive den foretrukne PR-platform i verden og nå en omsætning på 100 millioner kroner i 2021.

I det seneste regnskab for 2017 er omsætningen ikke oplyst, men bruttoresultatet - der er omsætningen minus faste omkostninger - viste et minus på 0,7 millioner kroner.

Selskabet forklarer, at sidste år primært gik med at udvikle PR-platformen, og at salget først for alvor er begyndt i år.

De 20 millioner fra børsnoteringen på First North skal være med til at sætte fart på væksten, da pengene blandt andet skal bruges på øget markedsføring og flere ansatte.

First North er et alternativ til fondsbørsen i København, hvor kravene ikke er så strenge som på hovedbørsen.

Selskaberne på First North er ofte yngre, mindre og ikke helt så etablerede som selskaberne på hovedbørsen, hvor giganter som Novo Nordisk, Mærsk og Carlsberg holder til.

  • Københavns Fondsbørs, tilalle
    Med en målsætning om at nå en omsætning på 100 mio. kr. i 2021 er medievirksomheden Hypefactors gået på First North-børsen i København. Foto: Scanpix
Annonce
Erhverv

Det koster at åbne nyt: Millionunderskud i første regnskab

Annonce
Annonce
Sport

Mads Pedersen på podiet i Nysted

112

Mand afgået ved døden efter alvorlig ulykke

Sport

Skuffende EM-start: Danmark smider føring

Guldborgsund

En af de helt tunge attraktioner kommer til Gedser

112

Mænd kørte væk fra brand: - Klart vores mistanke, at den er påsat

Rødby

Mest omfattende ændring i 60 år: Slut med lange køer

Guldborgsund

Claus Meyer lykkelig: Slår dørene op i "sin elskede by"

112

Alvorligt færdselsuheld spærrede landevej

Sport

Sådan! Lollandsk OL-håb vinder EM-guld

112

31-årig mand stikker læge på psykiatrisk afdeling med en kniv

Lolland

Kæmper for at få uddannelser til Nakskov

112

Uheld på Sydmotorvejen: Person kørt på sygehuset

Guldborgsund

Danmarks dyreste lokum? Lokal toiletbygning vurderet til flere millioner

Fejø

Klimaaktivisterne tøver ikke længere: Vigtige retningslinjer

Indland

Borgere får sendt nye beredskabsråd som digital post

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Formand går af: "Det sandede til i selvfedme og uforsonlighed"

Sport

Øv! Lokalt OL-håb misser EM-guld

Lokal nyt

Forsvarsminister: Danskerne skal kunne klare sig selv i tre dage i krisesituation

Sport

Vil spolere oprykningsfesten i Esbjerg

Sport

NFC smidt på sommerferie med våd klud i ansigtet

Lolland

Stor cykelfest i byen: Lukker flere veje lørdag

Sport

Tyskland med storsejr i EM-åbning