Annonce
Erhverv

Dansk medievirksomhed får svag debut på børsen

Med en målsætning om at nå en omsætning på 100 mio. kr. i 2021 er medievirksomheden Hypefactors gået på First North-børsen i København. Foto: Scanpix

Medievirksomheden Hypefactors er gået på minibørsen First North i København, men starten har været hård.

Den mindre medievirksomhed Hypefactors har mandag fået en hård debut på minibørsen First North i København.

Aktien blev udbudt til 8 kroner, men efter et par timers handel falder den 21,9 procent til 6,25 kroner.

Forud for børsnoteringen havde Hypefactors solgt aktier for 20 millioner kroner til 919 forskellige aktionærer, hvilket gav selskabet en markedsværdi på lige under 70 millioner kroner.

Hypefactors har udviklet en PR-platform, som virksomheder kan købe til at måle effekten og værdien af deres investeringer i markedsføring.

Produktet er rettet mod virksomheders kommunikations- og marketingsafdelinger og giver blandt andet mulighed for at udsende pressemeddelelser og medieovervågning.

Den nuværende kundeliste tæller alkoholproducenten Moët Hennessy, vindmølleselskabet MHI Vestas og skokoncernen Ecco.

Hypefactors har omkring tre år på bagen, og målet er at blive den foretrukne PR-platform i verden og nå en omsætning på 100 millioner kroner i 2021.

I det seneste regnskab for 2017 er omsætningen ikke oplyst, men bruttoresultatet - der er omsætningen minus faste omkostninger - viste et minus på 0,7 millioner kroner.

Selskabet forklarer, at sidste år primært gik med at udvikle PR-platformen, og at salget først for alvor er begyndt i år.

De 20 millioner fra børsnoteringen på First North skal være med til at sætte fart på væksten, da pengene blandt andet skal bruges på øget markedsføring og flere ansatte.

First North er et alternativ til fondsbørsen i København, hvor kravene ikke er så strenge som på hovedbørsen.

Selskaberne på First North er ofte yngre, mindre og ikke helt så etablerede som selskaberne på hovedbørsen, hvor giganter som Novo Nordisk, Mærsk og Carlsberg holder til.

  • Københavns Fondsbørs, tilalle
    Med en målsætning om at nå en omsætning på 100 mio. kr. i 2021 er medievirksomheden Hypefactors gået på First North-børsen i København. Foto: Scanpix
Annonce
Erhverv

Danish Crown fremrykker lukning af Ringsted-slagteri

Erhverv

PostNords brevfolk genoptager arbejdet efter kortvarig strid

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Var engang landets største: Nu åbner de i gammel grisestald

Sport

Stort problem løst - NFH henter målvogter i Champions League-klub

Indland

Aftaler med naboen er med til at forhindre indbrud i ferien

Politik

Messerschmidt trækker DF ud af klimalov efter aftale om CO2-afgift

Lolland

Kø udenfor: 890 gæster indenfor på tre timer

Sport

Danmark slider sig videre ved EM med nervøs nulløsning

Samfund

Har ikke gjort deres arbejde: - Jeg er meget bekymret for fremtiden

Nakskov

Spektakulært syn: Kan ses og høres på lang afstand

Lokal nyt

Danmarks grønneste strøm trækker investeringer til Lolland-Falster

Udland

Flere dræbte under voldsom demonstration i Kenya

Trafik

Flere problemer i travl tunnel: Men en enkelt opmuntring på vej

Lolland

Godt nyt om Knuthenborgs forsvundne dino

Lægehus lukker

"Katastrofe" og "fuldkommen vanvittigt:" Conny ked af chokerende lukning

Sport

NFC henter ungt talent hjem fra Vejle

112

13-årigt offer i Korsør-sagen vil overvære domsafsigelsen

Annonce
Annonce
Lægehus lukker

Lægehus lukker: 7.500 patienter skal have ny læge

Sport

Jens fra Nykøbing er ny superligatræner: Bliver chef for kæmpe stab

112

Politiet efterlyser: Har du set Bent?

Vejret

Nu lægger sommervarmen sig over Sydhavsøerne: Så varmt bliver det

Guldborgsund

Lukningstruet zoo er reddet

Sport

Rolf Sørensen melder fra til Touren med hjerteproblemer

Politik

Minister efter ny aftale: Så meget stiger prisen på oksekød