De lokale turismeaktører er ved at sætte deres fingeraftryk på ny udviklingsstrategi.
Med en helt ny udviklingsstrategi skal der i de kommende fire år sættes ekstraordinært ind på udvikling af turismen i Lolland Kommune.
Kommunens Femern Bælt, Erhvervs- og Kulturudvalg står bag det foreløbige udkast til en udviklingsstrategi for turismen og turisterhvervet.
Den er ambitiøs og skal bringe kommunen i førerposition, når det handler om at trække endnu flere turister til området, og nu har en lang række operatører på turismeområdet haft mulighed for at sætte deres fingeraftryk i planerne og give udvalget inspiration til det fortsatte arbejde, som gerne i april skal resultere i en vedtagelse af strategiplanen.
Det sidste dialogmøde blev holdt i aftes i Nakskov med 40 deltagere.
Formanden for Nakskov Handel og Erhverv, Klaus Møller, slog fast at turismen på Lolland genererer flere end 700 arbejdspladser og giver kommunen indtægter for mindst 22 millioner kroner.
- Set i det lys er den kommunale investering på tre millioner kroner i turismen ikke meget, sagde han.
Formanden for udvalget og medarbejderne fra Erhverv og Udvikling fik en stribe forslag med sig hjem, så der kan bygges videre på udviklingsstrategien, men hos turismeaktørerne lurer frygten for at det hele blot ender i “en gang varme luft”.