Annonce
Erhverv

Royal Unibrew køber kendte alkoholmærker

Cult havde stor succes med en hyperseksualiseret og meget omdiskuteret reklamekampagne op til finanskrisen. Foto: Brian Bergmann/Ritzau Scanpix

Royal Unibrew har købt selskabet bag Cult Energy, Shaker og Mokaï for et større millionbeløb.

Bryggeriet Royal Unibrew har lagt 350 millioner kroner på bordet for selskabet Bev. Con, der ejer en række af de mest kendte mærker inden for energidrikke og alkohol. Det skriver selskabet i en fondsbørsmeddelelse.

Med købet sikrer Royal Unibrew sig mærker som Cult Energy, Shaker og Mokaï - i fagsproget kaldet Ready-to-Drink, RTD.

- Cult introducerede som de første energidrikke til det danske marked og har derudover med ligeledes stort entreprenørskab haft stor indflydelse på udviklingen af kategorier inden for RTD/cider.

- Købet af Cult understøtter dermed vores strategi om at være en fokuseret og stærk national leverandør af kvalitetsdrikkevarer - herunder energidrikke og RTD/cider, skriver administrerende direktør Hans Savonije i meddelelsen.

Overtagelsen skal godkendes af de tyske konkurrencemyndigheder.

Det understreges i meddelelsen, at det købte selskab står for kommercielle aktiviteter og rettigheder, men produktion og logistik bliver udført af andre selskaber.

Royal Unibrew har længe satset på at være i stærke i mindre segmenter end den klassiske ølforretning. Og det skal købet hjælpe selskabet til.

- Cult har i lighed med Royal Unibrew et stærkt kommercielt forbruger- og kundefokus, og vi forventer, at vi i fællesskab med Cults engagerede medarbejdere styrker vores position i markedet inden for disse kategorier.

- Med købet forventer vi at kunne opnå øget distribution og aktivering af Cult-porteføljen og dermed at skabe værdi for vores aktionærer, skriver Hans Savonije.

Blev. Con er ejet af Brian Sørensen, der skabte Cult tilbage i slutningen af 90'erne. Inspirationen kom fra hans ejerskab af et større diskotek, hvor han kunne se idéen i at hælde koffein i gæsterne, så de blev længere.

  • Reklamer, reklame
    Cult havde stor succes med en hyperseksualiseret og meget omdiskuteret reklamekampagne op til finanskrisen. Foto: Brian Bergmann/Ritzau Scanpix
Annonce
Erhverv

Danish Crown fremrykker lukning af Ringsted-slagteri

Erhverv

PostNords brevfolk genoptager arbejdet efter kortvarig strid

Annonce
Annonce
Sport

Stort problem løst - NFH henter målvogter i Champions League-klub

Lolland

Kø udenfor: 890 gæster indenfor på tre timer

Sport

Danmark slider sig videre ved EM med nervøs nulløsning

Udland

Flere dræbte under voldsom demonstration i Kenya

Samfund

Har ikke gjort deres arbejde: - Jeg er meget bekymret for fremtiden

Nakskov

Spektakulært syn: Kan ses og høres på lang afstand

Lægehus lukker

"Katastrofe" og "fuldkommen vanvittigt:" Conny ked af chokerende lukning

Lokal nyt

Danmarks grønneste strøm trækker investeringer til Lolland-Falster

Trafik

Flere problemer i travl tunnel: Men en enkelt opmuntring på vej

112

13-årigt offer i Korsør-sagen vil overvære domsafsigelsen

Lolland

Godt nyt om Knuthenborgs forsvundne dino

Sport

NFC henter ungt talent hjem fra Vejle

Lægehus lukker

Lægehus lukker: 7.500 patienter skal have ny læge

Sport

Jens fra Nykøbing er ny superligatræner: Bliver chef for kæmpe stab

112

Politiet efterlyser: Har du set Bent?

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Lukningstruet zoo er reddet

Vejret

Nu lægger sommervarmen sig over Sydhavsøerne: Så varmt bliver det

Sport

Rolf Sørensen melder fra til Touren med hjerteproblemer

Politik

Få overblikket: Her er hovedpunkterne i den grønne trepartsaftale

112

108 taget i fartkontroller - 18 får et klip

Politik

Minister efter ny aftale: Så meget stiger prisen på oksekød

Sport

Spanien hjælper Danmark før Serbien-brag: Sådan går vi videre ved EM