Dansk Bredbånd er blevet meldt til politiet, fordi selskabet i en kampagne på nettet ikke havde oplyst om den mindstepris, som kunderne ville komme til at betale, hvis de takkede ja til varen.
Kampagnetilbuddet, som Dansk Bredbånd havde på sin hjemmeside fra januar til marts 2012, var et samleabonnement med tv, telefoni og internet.
Af tilbuddet fremgik en pris pr. måned - men den samlede pris, som forbrugeren i hvert fald skulle betale for abonnementet, mindsteprisen, var ikke oplyst.
Og den går ikke. For når en erhvervsdrivende markedsfører en pris, skal den samlede pris også være oplyst, oplyser Forbrugerombudsmanden.
Og politianmeldelsen kommer, fordi Forbrugerombudsmanden mener, at Dansk Bredbånd ved ikke at oplyse mindsteprisen i kampagnetilbuddet har overtrådt markedsføringslovens § 13 om prisoplysninger. En overtrædelse kan straffes med bøde.
Dansk Bredbånd har erkendt forholdet og har meddelt Forbrugerombudsmanden, at selskabet er indstillet på at betale en bøde på 50.000 kroner.
/ritzau/