Det er en ommer! Banedanmark må bide i det sure æble og begynde forfra ved Nørre Alslev Station.
I oktober og november sidste år blev der renoveret perronspor, fornyet sveller og skinner samt repareret på undergrunden for 10 millioner på en 1200 meter strækning ved Nørre Alslev Station.
Men nu viser det sig, at forundersøgelserne af bundforholdene ikke var grundige nok og 400 meter skal laves om, fortæller projektleder i bane Danmark Charlotte Valentin.
- Da projektet næsten var færdig i november viste det sig, at en del af strækningen ikke blev afvandet godt nok. Banedanmark valgte dog at gøre projektet færdigt. For så at lave det om nu.- Vi skal derfor nu ned og have lavet en bedre undergrund og et bedre dræn på de 400 meter, hvor det ikke er i orden.
Der blev i forundersøgelserne af bundforholdene kun lavet jordbundsanalyser som stikprøver for hver 50 - 100 meter. Det har vist sig ikke at være nok, til at afsløre den våde undergrund.
Arbejdet med at lave bundforholdene om under skinnerne begynder 30. januar ved Nørre Alslev station og ventes at tage små tre uger.
Ommer-arbejdet vil påvirke togtrafikken mellem Nykøbing og Sjælland. Ifølge DSB vil det dog kun være enkelte afgange hen over døgnet som får en forlænget rejsetid.