Borgerservice arbejder på at optimere deres digitale post-system, efter de siden 8. marts har haft problemer med at modtage borgernes henvendelser.
Guldborgsund Kommunes Borgerservice arbejder på at optimere deres digitale post-system, efter de siden 8. marts har haft problemer med at modtage borgernes henvendelser.
- Når vi startede en korrespondance med en borger, modtog vi ikke deres svar, og de modtog ikke nogen fejlmeddelelse, siger teamleder i kommunen, Charlotte Møller.
Kommunen arbejder ifølge Charlotte Møller nu på højtryk at få ordnet problemet, men også på at lave en helt ny post-struktur, så de undgår den slags problemer fremover.
- Vi vil jo selvfølgelig gerne have at borgerne sender deres ansøgninger og henvendelser digitalt til kommunen, så vi er ved at oprette en ny postkasse-struktur til alle kommunens afdelinger, og den forventer vi at være færdige med inden sommerferien.
- Men lige p.t. har vi på vores hjemmeside en lille advarsel, hvor vi opfordrer borgerne til også at sende deres henvendelser ind med gammeldags papir for at være sikre på, at vi får oplysningerne, men vi håber på meget snart at have et velfungerende digitalt kommunikationssystem igen, siger hun.
Ifølge Charlotte Møller skulle problemerne gerne være ordnet i løbet af denne uge.