Nu har ejeren af Købmandsgaarden, Flemming Lind, fået lidt af det beløb, han skyldes - men langtfra det hele.
- Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke får hele beløbet. De bliver ved med at udskyde deres undskyldning for, hvornår pengene kommer, indleder Flemming Lind med at sige.
Han og hans hustru kører til dagligt Købmandsgården på Falster.
Ole Beck, indehaver af Marielyst Sleep'n Go- Det er da møgirriterende
De har også haft et rodet forløb - som mange, mange andre, siger han. Blandt andet har de skyldt ham 40.000, hvoraf han mandag har modtaget 13.000.
- Jeg skal hurtigst muligt have resten, og så har jeg lukket ned. De får ikke lov til at røre mere ved mine bookinger, jeg er skiftet over til Airbnb, siger værten.
Falster føler sig syltet
- Det er da møgirriterende, siger Ole Beck, der er indehaver af Marielyst Sleep'n Go i Væggerløse.
Han og hans kone kører til dagligt deres egen Bed & Breakfast i det falsterske, der har et "større beløb" ude hos Booking.com, som endnu ikke har betalt, siden de i maj meldte ud, at der ville komme forsinkelser på udbetalinger.
Nu er det en måned siden, de har fået udbetalt noget, og sidste gang var beløbet ikke i nærheden af at være dækkende.
- Det er svært at komme i dialog med dem, selv hvis det lykkedes, er det svært at aflæse, hvordan og hvorledes. Jeg kan ikke se, hvordan de ikke har kunne udbetale deres penge, deres regnskaber ser jo gode ud, siger han.
Overvejer i at gå rettens gang, hvis i ikke får noget?
- Vi kan komme til at gå rettens gang, men vi vil hverken skade dem eller os, vi håber stadig, men for hver dag, der går, bliver vi mere og mere usikre, siger værten.
Samarbejdet har ellers indtil videre gået godt, siger Ole Beck, der dog erkender, at Booking.com har rykket for penge, Marielyst Sleep'n Go skal betale dem som kommission.
Svar fra Booking.com til Folketidende
Vi beklager forsinkelsen af betalinger, som nogle af vores overnatningspartnere på det seneste har oplevet. En lille gruppeer bleveturetmæssigtberørt af et igangværende teknisk problem, og vi kan bekræfte, atdisse sager er blevet eskaleret og der arbejdes intensivt på at løse dem.Næsten alle voresovernatningspartnere har modtaget,det der er dem skyldigt efterden planlagte systemvedligeholdelse,dog vedkender vi, at det for nogle har taget længere tid, end det burde havegjort.