For tredje år i træk er Dansk Kyst og Naturturisme klar med tilfredshedsanalyse.
Nu er der igen offentliggjort en turismeanalyse over Marielyst og andre feriesteder, og undersøgelsen viser klare forbedringer, men også klare behov for at badebyen bliver endnu bedre til at tage imod turisterne.
Tilfredshedsanalysen kommer fra Dansk Kyst- og Naturturisme, der siden 2013 har lavet en omfattende analyse af tilfredsheden af danske ferie-og kyststeder. I år er 34 danske feriesteder analyseret igennem 10.224 interviews.
Resultaterne fra Marielyst bygger på 306 personlige interviews, mens 84 turister har benyttet sig af et link på internettet for at give deres mening til kende. Så samlet bygger tallene på data fra 390 personer, måske lidt færre fordi interview-personer måske også har givet deres besyv med på spørgeskemaet på internettet.
-Rapporten viser helt klart, at det fortsat går fremad med såvel service som produkt i Marielyst, og det falder helt i tråd med den oplevelse, jeg selv har haft i forhold til det nye Torvestrøg, servicekurser for turismeaktører og de aktiviteter, der har foregået i løbet af sommeren, siger formanden for kultur- turisme- og bosætningsudvalget, Martin Lohse(G) i en pressemeddelelse.
Generelt er turisterne tilfredse med naturen og stranden, mens butikkerne og de offentlige toiletter fortsat lader meget tilbage at ønske.
Hvilke andre faciliteter turisterne efterspørger, samt hvor mange der vil anbefale Marielyst, kan du læse mere om i torsdagens udgave af Folketidende.
Klik her for at læse Folketidende på PC