En massiv markedsføringskampagne bliver nu søsat i forsøget på at tiltrække flere tyske, svenske, hollandske og indenlandske turister til Sydhavsøerne.
For siden 2007 har der været en markant nedgang på 19 procent i antallet af overnatninger, og det koster lokale arbejdspladser.
Alene i 2011 mistede man mellem 325 og 350 arbejdspladser i den lokale turistbranche på Lolland-Falster.
Den udvikling vil Business LF i samarbejde med Lolland og Guldborgsund kommuner, Visit Denmark, Scandlines, Knuthenborg og Lalandia nu forsøge at vende.
Det sker med en markedsføringskampagne til i alt 2,2 millioner kroner, som skydes i gang nu i forsøget på at få udbytte af indsatsen allerede i denne sæson.
- Lige nu er der desværre for få, der ser Lolland-Falster som en mulighed, når de skal på ferie, siger Flemming Jantzen (V), der er formand for Guldborgsund Kommunes erhvervs- og turismeudvalg.
- Vi gør det for at sikre arbejdspladser i turist-erhvervet, siger borgmester i Lolland Kommune, Stig Vestergaard (A).