Endnu en elektronisk reklamepylon er sat op i Nykøbing.
Der er penge i reklamer. Men de kan også være farlige.
I Nykøbing har borgerne for nylig fået endnu et stort digitalt reklameskilt.
Det står ved Engboulevarden ved Cementens store parkeringsplads, og reklamerer for åbent hus på Flyvepladsen i Holeby og andre aktiviteter i Guldborgsund Kommune.
Men reklameskiltet bekymrer også. Flere trafikanter mener, skiltene tager udsyn og opmærksomhed, og i Rådet for Sikker Trafik følger man udviklingen nøje.
- Reklameskiltene kommer i stigende omfang ind i bybilledet, og det er en udvikling, vi følger med stor opmærksomhed.
Det siger Jesper Sølund, der er dokumentationschef i Rådet for Sikker Trafik.
- Vi er bekymrede. Og vi følger udviklingen opmærksomt. Men en del af problemet med skiltene er netop, at man ikke kan dokumentere, hvor stor en distraktion de skaber. Man kan ikke måle, hvor stor en del af bilisternes opmærksomhed, der stjæles, siger Jesper Sølund.
Læs hvad lederen af Guldborgsund Hallerne siger til Rådet for Sikker Trafiks bekymring i onsdagens udgave af Folketidende.
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed