Annonce
Lokal nyt

- Utilfredshed med information ikke et stort problem

Foto: Jan Knudsen, arkivfoto

En undersøgelse af passagertilfredshed på Lollandsbanen viser, at folk er utilfredse med informationen over højtalerne og på skilte og tavler. - Ikke et stort problem, mener kundechef i Lokaltog.

Kun hver tredje passager er tilfreds med informationerne over højtalerne, og cirka halvdelen er tilfredse med informationerne på skilte og tavler. Det viser en undersøgelse lavet af Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk.

”Selskabets information til passagerne trænger til et gevaldigt løft” skriver afdelingschef i Passagerpulsen, Laura Kirch Kirkegaard i debatindlægget ”Lollandsbanens passagerer har fået en stemme”.

Men hos Lokaltog, der driver Lollandsbanen, mener man ikke, at det er et stort problem.

- Jeg synes, resultaterne af undersøgelsen er positive. Jeg ser det ikke som et stort problem, at folk er utilfredse med informationen. Jeg tror altid, at folk vil have mere information, og vi har ikke ubegrænset midler, og så er det svært at gøre alle hundrede procent tilfredse. Jeg ville blive mere bekymret, hvis vores passagerer var utilfredse med vores produkt, men det er de ikke, siger kundechef Anne Frydendahl.

Undersøgelsen ”De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser” viser også, at 88 procent af passagerne på Lollandsbanen er tilfredse med deres rejse alt i alt, og at hele 91 procent er tilfredse med togenes overholdelse af køreplanerne.

Laura Kirch Kirkegaard skriver i debatindlægget at, ”Det er flot, at Lollandsbanen får så positiv en tilbagemelding fra sine passagerer. Til gengæld er informationen ikke tilfredsstillende”.

- Vi har løbende fokus på at bruge de værktøjer, vi har, mest optimalt. Og det er også vigtigt at påpege, at folk er tilfredse med vores produkt. Jeg har svært ved at se, hvad vi kan ændre ved de værktøjer, vi gør brug af nu som skærme og meddelelser på stationer og i tog samt over højtalere. Jeg synes, vi er rigtig godt dækket ind. Jeg tror også, det handler om, at passagerne skal vænne sig til at bruge rejseplanen, for her er der også information om ændringer, siger Anne Frydendahl.

Læs hele debatindlægget "”Lollandsbanens passagerer har fået en stemme” i lørdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed

  • Lollandsbanen
    Foto: Jan Knudsen, arkivfoto
Annonce
112

Rasende 27-årig fik peberspray: Skabte kaos i toget

Samfund

Aeah forstår det ikke: Nu skal broren flytte igen

Annonce
Annonce
112

Rasende 27-årig fik peberspray: Skabte kaos i toget

Sport

Nykøbing-dreng bliver cheftræner i Superligaklub

Sport

Kontraktforlængelse - Sikkert kort bliver hos Bjørnene

Erhverv

Danish Crown fremrykker lukning af Ringsted-slagteri

112

Smadrede Ferrarier og Alfa Romeoer: Politiet søger vidner til ekstraordinært hærværk

112

Natlig indbrudstyv stjal nøgler og bil - men politiet holdt øje

Guldborgsund

Minister aflyser planlagt besøg med kort varsel: Årsag ukendt

112

Roses af brandvæsnet efter brand:- Det var effektivt arbejde

Samfund

Aeah forstår det ikke: Nu skal broren flytte igen

Guldborgsund

Stemningsfuld sankthans

Vejret

Nu kommer sommervarmen - men senere på ugen vender vejret

Politik

Præsenterer ny alliance: Vil beskytte børn mod techgiganter

Guldborgsund

Er du is-elsker? Så er der gode nyheder på vej

Guldborgsund

Lokale unge har stort skolefravær: Nu er der kommet bud på løsninger

Indland

Advarer inden sankthans: Husk det nu

Annonce
Annonce
112

Undrede du dig også? Flere kæmpebrag i byen

Nykøbing

"Dødsing" kommer til byen: Maveplask-konkurrence i Nykøbing

Sakskøbing

Brand i lejlighed: Store brand og røgskader

112

Har snydt erhvervsdrivende: Veksler falske penge

Guldborgsund

Her er der gode jobmuligheder, hvis man er fra Lolland-Falster

Sport

Uden at spille - Frem Sakskøbing rykker ned i LF-serien

Sport

NFC henter forstærkning: Han er lillebror til Brøndby-stjerne