Annonce
Lokal nyt

- Utilfredshed med information ikke et stort problem

Foto: Jan Knudsen, arkivfoto

En undersøgelse af passagertilfredshed på Lollandsbanen viser, at folk er utilfredse med informationen over højtalerne og på skilte og tavler. - Ikke et stort problem, mener kundechef i Lokaltog.

Kun hver tredje passager er tilfreds med informationerne over højtalerne, og cirka halvdelen er tilfredse med informationerne på skilte og tavler. Det viser en undersøgelse lavet af Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk.

”Selskabets information til passagerne trænger til et gevaldigt løft” skriver afdelingschef i Passagerpulsen, Laura Kirch Kirkegaard i debatindlægget ”Lollandsbanens passagerer har fået en stemme”.

Men hos Lokaltog, der driver Lollandsbanen, mener man ikke, at det er et stort problem.

- Jeg synes, resultaterne af undersøgelsen er positive. Jeg ser det ikke som et stort problem, at folk er utilfredse med informationen. Jeg tror altid, at folk vil have mere information, og vi har ikke ubegrænset midler, og så er det svært at gøre alle hundrede procent tilfredse. Jeg ville blive mere bekymret, hvis vores passagerer var utilfredse med vores produkt, men det er de ikke, siger kundechef Anne Frydendahl.

Undersøgelsen ”De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser” viser også, at 88 procent af passagerne på Lollandsbanen er tilfredse med deres rejse alt i alt, og at hele 91 procent er tilfredse med togenes overholdelse af køreplanerne.

Laura Kirch Kirkegaard skriver i debatindlægget at, ”Det er flot, at Lollandsbanen får så positiv en tilbagemelding fra sine passagerer. Til gengæld er informationen ikke tilfredsstillende”.

- Vi har løbende fokus på at bruge de værktøjer, vi har, mest optimalt. Og det er også vigtigt at påpege, at folk er tilfredse med vores produkt. Jeg har svært ved at se, hvad vi kan ændre ved de værktøjer, vi gør brug af nu som skærme og meddelelser på stationer og i tog samt over højtalere. Jeg synes, vi er rigtig godt dækket ind. Jeg tror også, det handler om, at passagerne skal vænne sig til at bruge rejseplanen, for her er der også information om ændringer, siger Anne Frydendahl.

Læs hele debatindlægget "”Lollandsbanens passagerer har fået en stemme” i lørdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed

  • Lollandsbanen
    Foto: Jan Knudsen, arkivfoto
Annonce
Guldborgsund

Formand går af: "Det sandede til i selvfedme og uforsonlighed"

Indland

Borgere får sendt nye beredskabsråd som digital post

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Danmarks dyreste lokum? Lokal toiletbygning vurderet til flere millioner

Guldborgsund

Formand går af: "Det sandede til i selvfedme og uforsonlighed"

112

Uheld på Sydmotorvejen: Person kørt på sygehuset

Indland

Borgere får sendt nye beredskabsråd som digital post

Sport

NFC smidt på sommerferie med våd klud i ansigtet

Fejø

Klimaaktivisterne tøver ikke længere: Vigtige retningslinjer

Guldborgsund

Kæmpe fest på Torvet blev et tilløbsstykke: Se alle billederne

Sport

Øv! Lokalt OL-håb misser EM-guld

Sport

Vil spolere oprykningsfesten i Esbjerg

Lokal nyt

Forsvarsminister: Danskerne skal kunne klare sig selv i tre dage i krisesituation

Lolland

Stor cykelfest i byen: Lukker flere veje lørdag

Vejret

Åh nej: Masser af regn på vej - frygter skybrud på Sydhavsøerne

112

Fandt benzindunk: Natlig brand er formentlig påsat

Sport

Tyskland med storsejr i EM-åbning

Indland

Tiltalt for Meng-drab skrev brutale noveller om bortførsler

Annonce
Annonce
Lokal nyt

Verdensstjerne kommer til Lolland

Nykøbing

Påvirket mand kørte cyklist ned: Politiet søger vidner

Guldborgsund

"Han var nødt til at tage hjem fra arbejde, fordi han blev så rørt"

112

Brand i ovn hev brandmændene ud af sengen

Lokal nyt

Undrer sig: Beslutning truffet på dårligt belyst grundlag

Lokal nyt

Langt fremme på landsplan: Så ofte flyver lægehelikopteren til Sydhavsøerne

Politik

Bøllebank til de andre borgmestre! Sikrede sig Folkemøde-hattrick