RØDBYHAVN: Det er ikke hver dag, at et hotel på Sydlolland får omtale i spalterne i en af de største aviser i Storbritannien.
Men det skete for det nye Hages Badehotel i Rødbyhavn for få uger siden. Her bragte The Times i sin online-udgave en oversigt over 25 europæiske hoteller, som alle har det til fælles, at de er nye, ligger lige ved stranden og tilbyder så fine forhold, at The Times har valgt at omtale dem.
Listen tæller en lang række hoteller fra lande som Italien, Spanien, Frankrig, Portugal, Tyrkiet og Cypern -og to fra Danmark: The Falcon Hotel i Allinge på Bornholm og altså Hages Badehotel i Rødbyhavn.
Hotelchef Rikke Lohse fra Hages Badehotel er ikke overraskende vældig godt tilfreds med, at hotellet får omtale i så stort et udenlandsk medie, og hun kan allerede mærke, at det har skabt opmærksomhed omkring hotellet hos potentielle gæster.
- Interessen har været rigtig stor, for der er også mange danskere, der har set det. En omtale som den i Times gør en kæmpe forskel. Det er lidt ligesom, når en restaurant får en Michelin-stjerne - der er jo folk, som specielt rejser rundt ud fra det, de skriver, siger hun.
Det skriver The Times blandt andet om Hages Badehotel:
- Det skriver The Times blandt andet om Hages Badehotel:
- Hvilken vidunderlig bid af dansk design dette hotel med 124 værelser på øen Lolland er: Strandhytter med skiferfliser forbundet af strandpromenader, der hver huser en minilejlighed med en lille stue og tekøkken, og bygget på søjler blandt havgræsser og siv. Du kunne ikke komme tættere på naturen, medmindre du rullede din sovepose ud på dørmåtten.
Indtil videre har Hages Badehotel ikke nået at gøre ret meget ud af Times-omtalen i forhold til hotellets egen markedsføring. Men det kommer.
- Vi har ikke gjort så meget brug af omtalen i The Times i vores markedsføring endnu, fordi vi stadig er i en etableringsfase. Vi har gjort meget i forhold til markedsføring på erhvervsturisme-delen, men ikke ret meget på den almindelige turismedel endnu. Vi skal have et strategi omkring, hvad vi vil bruge det til, og hvordan vi vil markedsføre det, forklarer Rikke Lohse.
Andre medier viser også interesse
The Times er i øvrigt ikke det eneste medie, der har fået øjnene op for Hages Badehotel.
- Alt for Damerne har også kontaktet os i forbindelse med en serie, de vil lave om badehoteller i Danmark. Vi har også haft besøg af Politiken, og vi er blevet kontaktet af ARD (tysk tv-station, red.), som har besøgt os på byggepladsen og kommer tilbage og laver en ny reportage, når vi er færdige, fortæller hotelchefen.
Og netop det tyske marked er et, som hotellet gerne vil ind på.
- Vi skal også være repræsenteret i Tyskland, for vi vil gerne have fat i de tyskere, der går op i bæredygtig turisme, siger Rikke Lohse.
Hvis nye gæster overvejer at besøge Hages Badehotel efter at have læst omtalen i The Times, kan det dog anbefales, at man selv undersøger transportmulighederne til og fra hotellet. The Times anbefaler nemlig, at man flyver til København eller Malmø og derefter tager en færge.