LOLLAND: Igennem de seneste måneder har kommunens sektorchefer og politikerne i de forskellige udvalg under Lolland Byråd kigget på blandt andet "arealoptimering af administrative kvadratmeter."
Det vil sige, hvordan man kan samle administrativt ansatte i kommunen på færre kvadratmeter og måske også få dem samlet med andre medarbejdergrupper, hvis der er gensidig afhængighed af hinanden, når det gælder løsningen af arbejdsopgaverne.
Og den store kabale ser ud til at gå op.
Skimmelsvamp i Fruegade
Et primært indsatsområde har været at skaffe nye arbejdspladser til de cirka 70 medarbejdere i Teknik- og Miljømyndigheden i Fruegade i Rødby, hvor lokalerne er ramt af skimmelsvamp.
De 70 ansatte kan flyttes til rådhuskomplekset i Jernbanegade i Maribo, hvor de flytter sammen med 18 medarbejdere fra sektoren Service, Bygninger og Faciliteter. De 18 flytter flytter fra Sundhedscentret på Søndre Boulevard i Maribo.
Til Sundhedscentret - Maribos tidligere sygehus - flytter så 47 medarbejdere fra sektoren Børn, Unge og Familier samt 44 medarbejdere fra Skole- og Dagtilbud. De i alt 91 medarbejdere forlader lokaler i rådhuskomplekset, Jernbanegade 7 i Maribo.
Flyttedag 1. oktober
Flytningen af de i alt 180 medarbejdere forventes at ske allerede 1. oktober, og kan gøres for blot 1.250.000 kroner.
- Ja, jeg spurgte administrationen, om de havde glemt et nul, men det havde de ikke, siger formanden for økonomi- og erhvervsudvalget, borgmester Holger Schou Rasmussen.
Udvalget indstillede på sit møde torsdag til byrådet, at der gives en anlægsbevilling på 1.250.000 kroner til flytningen af de 180 medarbejderes arbejdspladser, klargøring af it, håndværkerudgifter og møbler.
Inventaret fra Rødby er nedslidt, da der har været tilbageholdenhed overfor at købe nyt, da man i mange år har afventet flytningen.
Holger Schou Rasmussen.Ja, jeg spurgte administrationen, om de havde glemt et nul, men det havde de ikke.