Annonce
Erhverv

Tiden er løbet fra det: Lukker efter 10 år

Rabatter skal nu gælde alle Scandlines' kunder. Arkivfoto: Anders Knudsen
SMILE-programmet, der var en ordning med fordele til medlemmer af Scandlines, lukker 31. januar næste år. Fremover vil rederiet tilbyde alle kunder gode priser.

RØDBYHAVN: Der har igennem flere år kunnet betale sig at være medlem af Scandlines, når man via rederiets fordelsprogram "SMILE-programmet" har kunnet samle point, der kunne bruges til rabatter på afgange, mad og drikke ombord og til at handle i deres bordershop.

Men pr. 31. januar næste år er det ikke længere en mulighed. Scandlines har nemlig valgt at lukke programmet permanet.

Det betyder dog ikke, at du kan skyde en hvid pind efter rabatter, forsikrer rederiet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- SMILE-programmet har været en del af Scandlines i 10 år, men nu synes vi ikke længere, at tilbud og fordele kun skal være til medlemmer. Derfor lukker vi SMILE-programmet og tilbyder fremover alle vores kunder gode tilbud og fordele.

- Vi har tænkt os at blive ved med at give vores kunder mange gode grunde til at sejle med Scandlines, uanset om kunden skal med familien på ferie eller ud at købe stort ind. Derfor vil vi fremover tilbyde alle vores kunder gode priser og lækre kampagnetilbud, lyder det fra kommunikationschef Anette Ustrup Svendsen.

Sænker prisen på mere end 300 varer

- Lige nu er vi for eksempel i gang med at sænke prisen på mere end 300 varer i vores BorderShop. Og vi har flere tiltag i ærmet, der gør sejlturen mellem Danmark og Tyskland værd at tage.

- Blandt andet lancerer vi i løbet af 2024 en ny app, hvor kunden nemt kan få overblik over rejsen, aktuelle rabatter og tilbud og meget mere. I 2024 åbner vi også for meget nemmere check-in ved færgen – så kunden kan køre direkte igennem via nummerpladegenkendelse.

Scandlines' medlemsprogram rundede 900.000 medlemmer i tre lande, men nu er tiden altså kommet til at finde på nye løsninger.

- Der er mange gode kundeklubber derude, men tiden er sejlet fra SMILE. De fleste af vores kunder rejser ikke så ofte, at et pointsystem giver mening, siger Salgs- og Marketingdirektør Terese Lund Johannesen i en pressemeddelelse.

De fleste af vores kunder rejser ikke så ofte, at et pointsystem giver mening

Salgs- og Marketingdirektør Terese Lund Johannesen

- Vi har med SMILE belønnet én gruppe kunder, som vi har haft en fin relation til. Men det skal vi have til alle kunder, ligesom gode kundeoplevelser og tilbud skal være for alle, siger hun.

En måned til at indløse

Selvom det måske er de færreste kunder, der har mange point stående på deres konto, så er det med at komme i gang og få pointene brugt. Der er nemlig én måned til at få dem indløst.

- Jeg forstår, at I overholder alle regler ift. opsigelsen af programmet, men synes I, at en måneds frist er nok for de kunder, der benytter ordningen?

- Point optjent gennem SMILE-programmet kan bruges til og med 31. januar 2024 til hel eller delvis betaling af mad og drikke ombord samt køb på færgen og grænsehandel i BorderShop. SMILE-medlemmer med point kan desuden bruge point til hel eller delvis betaling af færgebilletter – også til rejser senere på året, så længe billetten er købt senest 31. januar 2024.

- Ubrugte point har alle kunder ret til at få udbetalt til og med 31. januar 2025. Kunden kan logge ind på sin SMILE-profil for at se pointsaldo og læse mere, siger Anette Ustrup.

Anette Ustrup Svendsen er kommunikationschef i Scandlines. Foto: Scandlines


- Kan folk, der har brugt jeres SMILE-program, se frem til en anden ”fordelsordning” eller lignende rabatter?

- Vi har lige nu ikke planer om et nyt fordelsprogram efter samme model som SMILE. Men vi arbejder både på nye, gode tilbud – og på flere tiltag, der gør rejsen mellem Danmark og Tyskland nemmere – for alle og ikke kun medlemmer. Derfor kommer vi løbende til at have kampagnerabatter på vores færgebilletter og fordelagtige priser på vores 1-dagsbilletter, forklarer kommunikationschefen.

  • Rabatter skal nu gælde alle Scandlines' kunder. Arkivfoto: Anders Knudsen
  • Anette Ustrup Svendsen er kommunikationschef i Scandlines. Foto: Scandlines
Annonce
Nakskov

Her bliver Mads fra Nakskov hyldet foran 12.164 mennesker

Lolland

Lykkelig formand: - Vi har haft flere end nogensinde

Annonce
Annonce
Lolland-Falster

Skole søger nye unikke talenter: Og det koster ingenting

Guldborgsund

Peder stopper efter 33 år

Falster

Krølls kvaler fortsætter: Skal indlægges igen

Politik

Løkke erkender at have gennemført skadelig politik

Guldborgsund

Skeptisk overfor nyt rådhus: Frygter flere sygemeldinger

Vejret

Varm uge skydes i gang med høj sol: Men regn truer

Nakskov

Her bliver Mads fra Nakskov hyldet foran 12.164 mennesker

Indland

Sender nødråb til minister: Levestederne forsvinder

Udland

Irans præsident og udenrigsminister er døde efter helikopterstyrt

Politik

Efter få timer oppe: Valgplakater flået ned

Lolland

Efter stormen: Nakskov får penge til genopbygning

Falster

Ville fjerne gedehams: Det endte med besøg af brandvæsenet

Lolland

Lykkelig formand: - Vi har haft flere end nogensinde

Sport

Mulle kunne ikke stå på benene: - Jeg havde ikke regnet med en skid

Vejret

Byger popper op i den sydlige del: Vejrskifte på vej

Annonce
Annonce
Lolland

Vil skabe unikke totaloplevelser: Men laver nyt millionunderskud

Sport

Manden bag miraklet: - Jeg kniber mig i armen

Politik

SF kan blive kongemager eller ligegyldig efter EU-valg

Sport

Uforstående Nolsøe: Alle havde jo dømt os ude på forhånd

Nykøbing

Ekstatisk formand aflyser ALT: Selv tandlægen må vente

Knuthenborg

I overskud i København: Nu får Knuthenborg glæde af dem

Sport

Keeper reddede Nykøbing FC kort før tid