Annoncørbetalt indhold

Annonce: Elcykler får folk til at cykle

I en verden med miljøet i stort fokus, er det vigtigt at vælge bæredygtige valg.

Bilen er danskernes foretrukne transportmiddel, men det er ligeledes et forurenende valg. Her er cyklen derimod et grønnere alternativ, der både er godt for miljøet og sundheden. Man får nemlig masser af god motion ved at stige op på jernhesten, samtidig med at man ikke forurener miljøet.
Dog kan det for mange være svært at være motiveret til at cykle i deres hverdag. Længere distancer, varierende terræn, dårlig kondi og tidspres kan alle være faktorer, der spiller ind i valget om bilen frem for cyklen. I dag ses der alligevel mange cykler på de danske veje – og især elcykler ses der flere og flere af.

En elcykel er motiverende for mange danskere
DTU Transport har lavet en undersøgelse, der viser, at en elcykel giver folk mere lyst til at cykle. Ejer man en elcykel, cykler man altså mere, end hvis man blot har en almindelig cykel med en såkaldt rugbrødsmotor. Derudover viser undersøgelsen også, at man cykler længere ture med en elcykel sammenlignet med den typiske cykel.
Den stigende popularitet af elcykler ses også i forbindelse med antal solgte elcykler. Faktisk er salget af elcykler tæt på at være fordoblet fra 2010 til 2016. I 2010 blev der solgt ca. 19.000 elcykler, mens der i 2016 blev solgt ca. 54.000. Dette viser tal fra Danske Cykelhandlere.
Specielt elcykel København(sponseret link) er populært, hvor masser af elcykler er i bybilledet. Flere og flere forretninger med elcykler dukker derfor op, og STRØM Bikes er en populær forhandler.
Udviklingen af antallet af elcykler på de danske landeveje er særdeles positiv, mener Cyklistforbundet. Klaus Bondam, Cyklistforbundets direktør, siger, at cyklisters rækkevidde udvides med en elcykel. Dette gør, at elcyklen bliver et alternativ for mange pendlere. Derudover kan mobiliteten omkring og i byområder ligeledes øges, hvilket også er en stor fordel ifølge Bondam.

Mindre CO2-udledning med elcyklen
En elcykel har en lille motor monteret, hvilket gør det nemmere at cykle. Når pedalerne trædes i, vil motoren hjælpe til, og cykelturen opleves knap så hård. Dette er især ideelt til personer, der har svært ved at cykle en almindelig cykel grundet dårligt kredsløb eller gangbesvær. Elcyklen er ligeledes perfekt for dem, der bor i meget bakkede områder, da motoren vil give et skub opad bakken.
Når elcyklen har en motor, udleder den CO2. Dog er CO2-udledningen betydeligt mindre end udledningen fra en bil. En mellemklassebil vil gennemsnitligt udlede 132 g CO2 pr. kilometer. En elcykel vil derimod gennemsnitligt udlede 12 g CO2 pr. kilometer. Dette skåner både miljøet, samt sparer samfundet penge. Der er dermed markant forskel på, om man tager bilen eller elcyklen til at transportere sig fra A til B.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Folketidende og en annoncør.

Folketidendes uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Folketidendes nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Folketidendes øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens byline for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra vores uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

  • Elcykler-får-folk-til-at-cykle-ann