Annonce
Politik

DF-valgkamp forgylder Espersens familie

Dansk Folkeparti bruger seks millioner på valgkamp. Mange penge bliver i DF-familien, nemlig Søren Espersens.

Dansk Folkeparti bruger seks millioner kroner på partiets valgkamp, og mange af pengene, omkring 250.000 kroner ryger direkte videre til familien til DF's folketingsmedlem Søren Espersen.

Reklamebureauet Apple Farm Grafik og Reklame, der er ejet af Søren Espersens kone, Yvette Espersen, står nemlig bag DF's annoncer og kampagnebrochurer.

- Ja, det er en god forretning, men vi er også billige. Jeg er klar over, at Dansk Folkeparti skal have så meget som muligt for så lidt som muligt, da partiet ikke har så stort et budget, siger Yvette Espersen.

Da Søren Espersen tidligere var pressechef for Dansk Folkeparti, gav Yvette frivilligt en hjælpende hånd i form af kampagnehjælp og gode råd.

Men efter at hun stod bag DF's kampagne "et frisk pust over landet", blev hun fast tilknyttet som partiets reklamestrateg.

- Jeg lavede Frisk Pust-kampagnen, og den var partiet vild med. Andre bureauer kunne ikke levere det billede af Dansk Folkeparti, siger Yvette Espersen.

- Det hjælper, at jeg er så tæt knyttet til partiet. Jeg kommer med ting, som jeg selv brænder for.

Yvette Espersen kan ikke oplyse præcist, hvor mange opgaver i kroner og ører, DF placerer i hendes butik.

Det kræver en gennemgang af regnskabet, lyder det. Men Dansk Folkepartis pressechef Søren Søndergaard vurderer, at tallet ligger mellem 200.000 og 300.000 kroner.

Også Espersen-ægteparrets ene søn Peter Espersen arbejder for Apple Farm Grafik og Reklame, hvor han er i lære som mediegrafiker. Parrets anden søn, Robin Espersen, har tidligere arbejdet for familiens virksomhed.

Søren Espersen vil ikke forholde sig til DF's brug af konens reklamebureau.

- Hun er hyret af vores pressechef, Søren Søndergaard, så det har jeg ikke noget med at gøre, siger han.

Yvette Espersen fortæller, at partiets annoncering i forbindelse med valgkampen bliver meget bred. DF's kampagne har et stort fokus på fem valgfilm, der bruges på forskellige netmedier, men ellers er reklamespredningen stor.

- Vi mener ikke, at Dansk Folkeparti har én målgruppe. DF's vælgere ligner utroligt meget Socialdemokratiets, siger Yvette Espersen.

- Der er nogen, der gerne vil give det indtryk, at partiets vælgere er ældre mennesker, men det er alle mulige aldersgrupper, og derfor skal vi ramme enormt bredt.

/ritzau/

Annonce
Politik

Forsvarsminister: Danskerne skal kunne klare sig selv i tre dage i krisesituation

Annonce
Annonce
Royalt besøg

Et hav af mennesker mødt frem: Nu er Frederik ankommet

Erhverv

Vejrø-milliardær gør vildt køb af flamboyant englænder

Royalt besøg

Se video: Her kommer kongen til Lolland

Royalt besøg

Bente er klar som den første: - Jeg synes, det er stort

Guldborgsund

En af de helt tunge attraktioner kommer til Gedser

Guldborgsund

Vil lokke nye til: Prøv at bo her før du køber

Indland

Sommervarmen er på vej: Så varmt bliver det

Femern

I dag sker det: Medier flokkes til Rødbyhavn

Rødby

Mest omfattende ændring i 60 år: Slut med lange køer

112

Alvorligt færdselsuheld spærrede landevej

112

31-årig mand stikker læge på psykiatrisk afdeling med en kniv

Sport

Sådan! Lollandsk OL-håb vinder EM-guld

Lolland

Kæmper for at få uddannelser til Nakskov

Sport

Mads Pedersen på podiet i Nysted

112

Uheld på Sydmotorvejen: Person kørt på sygehuset

Indland

Borgere får sendt nye beredskabsråd som digital post

Annonce
Annonce
112

Mand afgået ved døden efter alvorlig ulykke

Fejø

Klimaaktivisterne tøver ikke længere: Vigtige retningslinjer

Politik

Forsvarsminister: Danskerne skal kunne klare sig selv i tre dage i krisesituation

Sport

Øv! Lokalt OL-håb misser EM-guld

112

Mænd kørte væk fra brand: - Klart vores mistanke, at den er påsat

Sport

Vil spolere oprykningsfesten i Esbjerg

Lolland

Stor cykelfest i byen: Lukker flere veje lørdag