Annonce
Politik

Socialdemokraterne lancerer stor reklamekampagne

Under overskriften "Det Danmark du kender" ønsker Socialdemokraterne at tage afstand fra politiske modstandere

I forlængelse af statsminister Helle Thorning-Schmidts nytårstale indleder Socialdemokraterne nu en omfattende reklamekampagne.

Under overskriften "Det Danmark du kender" lancerer partiet blandt andet en hjemmeside, ligesom budskabet også vil være at læse på togstationer og i en række landsdækkende aviser lørdag.

"Jeg blev statsminister i 2011. Og jeg ved godt, at ikke alt har været lige populært. Men jeg står også ved mine valg. Ansvaret er mit", lyder det blandt fra statsministeren.

Samtidig fastslår hun, at det går godt i Danmark:

"Vi bor i verdens bedste land - det skal vi bevare", står der i reklamen.

Politisk ordfører Ole Hækkerup (S) fortæller, at Socialdemokraterne med kampagnen ønsker at formidle nogle af de buskaber, som statsministeren leverede i sin tale 1. januar.

- Vi ønsker at sætte fokus på, at Danmark i virkeligheden godt kan det hele. Både det her med at skabe flere job, vinde i globalisering og at få en bedre velfærd, siger Ole Hækkerup til Ritzau.

- Det var de budskaber, der var gennemgående i nytårstalen, og det er også det projekt, der er løbet af stablen de seneste år med os i regering, siger han.

Den politiske ordfører mener, at kampagnens budskaber er indbegrebet af, hvad Socialdemokraterne står for.

- Vi tror på, at man som land godt kan være frie, lige og rige. Det er en fortælling, der adskiller os fra de andre partier.

- I forhold til Venstre bliver det at investere i velfærd meget let noget, der bare er en omkostning.

- Det er også anderledes end den yderste venstrefløj, fordi vi ikke har noget imod, at erhvervslivet tjener penge. Det synes vi faktisk er en del af formålet med erhvervslivet.

- Endelig er det også forskelligt fra Dansk Folkeparti, fordi vi siger, at man er nødt til at prioritere. Man kan ikke både få mere velfærd og lavere skat og det hele på en gang, påpeger socialdemokraten.

Han mener ikke, at kampagnen bør ses som et oplæg til en snarlig valgkamp.

- Oven på nytårstalen må man sige, at der ligger nogle ting på arbejdsbordet, der skal arbejdes på. Så jeg ser mere kampagnen som en opfordring til, at nu skal Folketinget i arbejdstøjet, siger Ole Hækkerup.

Socialdemokraterne oplyser, at kampagnen både økonomisk og omfangsmæssigt er den største siden det seneste folketingsvalg.

Man ønsker dog ikke at fortælle, hvad den har kostet.

Annonce
Politik

Regeringen vil booste iværksætteri med lempet skat og mere kapital

Indland

Regeringen vil kræve beredskabsplaner i over 200 virksomheder

Annonce
Annonce
Sport

Mads Pedersen på podiet i Nysted

112

Mand afgået ved døden efter alvorlig ulykke

Rødby

Mest omfattende ændring i 60 år: Slut med lange køer

Guldborgsund

En af de helt tunge attraktioner kommer til Gedser

112

Mænd kørte væk fra brand: - Klart vores mistanke, at den er påsat

112

Alvorligt færdselsuheld spærrede landevej

Guldborgsund

Claus Meyer lykkelig: Slår dørene op i "sin elskede by"

Sport

Sådan! Lollandsk OL-håb vinder EM-guld

Lolland

Kæmper for at få uddannelser til Nakskov

112

31-årig mand stikker læge på psykiatrisk afdeling med en kniv

112

Uheld på Sydmotorvejen: Person kørt på sygehuset

Fejø

Klimaaktivisterne tøver ikke længere: Vigtige retningslinjer

Guldborgsund

Danmarks dyreste lokum? Lokal toiletbygning vurderet til flere millioner

Sport

Øv! Lokalt OL-håb misser EM-guld

Indland

Borgere får sendt nye beredskabsråd som digital post

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Formand går af: "Det sandede til i selvfedme og uforsonlighed"

Sport

Vil spolere oprykningsfesten i Esbjerg

Lokal nyt

Forsvarsminister: Danskerne skal kunne klare sig selv i tre dage i krisesituation

Lolland

Stor cykelfest i byen: Lukker flere veje lørdag

Sport

NFC smidt på sommerferie med våd klud i ansigtet

Sport

Tyskland med storsejr i EM-åbning

Vejret

Åh nej: Masser af regn på vej - frygter skybrud på Sydhavsøerne