FC Barcelona har brug for penge, og klubben sælger nu sponsorplads på trøjen til en værdi af 1,25 milliard.
Det er slut med ren velgørenhed i den spanske storklub FC Barcelona, som flytter Unicef-logoet om på ryggen af spillertrøjerne og sælger den dyre plads på brystet til en samlet værdi af 1,25 milliarder.
- Vi har brug for indtægter for at udvikle klubbens hold. Vi har fortsat nogle strukturelle udfordringer, som vi må løse, og denne aftale hjælper os, siger Barcelonas vicepræsident Javier Faus.
Det er Qatar Sports Investment, som køber pladsen på spillertrøjen, og der kommer til at stå "Qatar Foundation" på Barcelona-spillerne de kommende fem år.
- Vi løser nogle af vores problemer med sponsoratet fra Qatar Foundation, men vi har fortsat mange udfordringer foran os, siger Javier Faus.
FC Barcelona har hidtil spillet uden sponsor på spillertrøjen, og i stedet for at modtage penge, har den spanske mesterklub betalt 12 millioner om året til FN's børnehjælpsorganisation.
Det er endnu uklart, om Barcelona får lov at spille med Unicef på ryggen af trøjerne, men Javier Faus garanterer, at klubben vil sælge trøjerne med organisationens logo på ryggen.
Sponsoratet med Qatar Foundation træder i kraft fra juli i år.
/ritzau/