Sportsudstyrsfirmaet Adidas var negativt overrasket over tirsdagens pressemøde i Bayern München, hvor den nyankomne stjernespiller Mario Götze blev præsenteret.
Adidas er tøjsponsor for de tyske mestre og sidder endda på 9,1 procent af aktierne i klubben.
Den negative overraskelse bestod i, at den tyske landsholdsspiller var mødt op i en t-shirt fra konkurrenten Nike og endda blev fotograferet i den.
- Ifølge kontrakten er det naturligvis ikke i orden, da det skete ved en officiel begivenhed hos Bayern München, siger Adidas-talsmanden Oliver Brüggen ifølge dpa.
Mens Adidas er tøjsponsor for Bayern München, så har Götze, der er blevet hentet i Borussia Dortmund, Nike som sin personlige sponsor.
Bayern München undskylder blamagen.
- Vi kontaktede straks Adidas og undskyldte fejlen. T-shirten overså vi under al den opmærksomhed, der var ved begivenheden, siger Bayerns pressechef, Markus Hörwick.
Nike meddeler, at de intet havde med sagen at gøre. Der var ikke tale om et mediestunt.
- Vores indflydelse går ikke så langt, siger Nike-talsmanden Olaf Markhoff.
Götze har også selv over for Adidas undskyldt episoden.
/ritzau/